فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۸۰۶۰

کوچکی‌نژاد مطرح کرد:

کسری ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی بودجه به خاطر فروش نفت

 کسری ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی بودجه به خاطر فروش نفت

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: ما همیشه کسری بودجه داریم مثلا بودجه حاصل از فروش نفت که پیش بینی کردیم ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار میلیارد تومان می‌باشد اما امسال ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به خاطر فروش نفت کسری داریم.

به گزارش تجارت نیوز،

جبار کوچکی نژاد در خصوص کسری بودجه ۱۴۰۳، اظهار داشت: طبق بررسی هایی که از بودجه ۱۴۰۳ داریم، هزینه های دولت به شدت بالا رفته است به طوری که ۱۳۴۰ هزار میلیارد حقوق پرداخت می کند و از سوی دیگر صندوق های بازنشستگی کشوری و لشگری به شدت وابسته به دولت شدند و بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد که اینها را هم دولت باید تامین کند.

وی ادامه داد: در نهایت باعث شده است که دولت در بخش عمرانی به شدت ضعف داشته باشد و تنها ۳۰ هزار میلیارد تومان به این بخش تخصیص داده شد.

آقای کوچکی نژاد با اشاره به محل تامین کسری بودجه دولت، گفت: دولت کسری های خود را از محل فروش اوراق و برداشت منابع شرکت ها، تامین می‌کند. امسال شاید بتواند ۲۵۰ هزار میلیارد تومان اوراق بفروشد که آن اوراق را بانک ها می خرند اما این کار هم در عمل باعث تاثیر منفی در منابع بانک ها می شود.

وی با اشاره به کسری بودجه حاصل از فروش نفت، گفت: ما همیشه کسری بودجه داریم مثلا بودجه حاصل از فروش نفت که پیش بینی کردیم ۵۰۰ الی ۶۰۰ هزار میلیارد تومان می‌باشد اما امسال ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به خاطر فروش نفت کسری داریم.

منبع : شفقنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.