فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۳۳۹۸

نیروگاه نفتی امارات اولین نیروگاه هسته ای جهان عرب را تکمیل کرد

نیروگاه نفتی امارات اولین نیروگاه هسته ای جهان عرب را تکمیل کرد

امارات متحده عربی که یکی از کشورهای نفتی ثروتمند جهان است، از تکمیل کار ساخت نخستین نیروگاه هسته‌ای جهان عرب خبر داد و آن را «گامی مهم» توصیف کرد.

به گزارش تجارت نیوز،

شرکت ملی انرژی هسته‌ای امارات، ای‌ان‌ای‌سی روز پنجشنبه ۵ سپتامبر (۱۵ شهریور) در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروگاه هسته‌ای براکه در ابوظبی پس از آغاز به کار چهارمین و آخرین راکتورش، سالانه ۴۰ تراوات ساعت برق تولید خواهد کرد.

نیروگاه باراکه ۲۵ درصد از نیازهای برق این کشور گرم و بیابانی را که در آن استفاده از سیستم‌های تهویه مطبوع بسیار رایج است تأمین خواهد کرد. این مقدار تقریباً معادل مصرف سالانه برق نیوزیلند است.

این نیروگاه که در سال ۲۰۲۰ با آغاز به کار اولین راکتور خود شروع به کار کرد، به تأمین برق شرکت‌هایی همچون شرکت ملی نفت ابوظبی (ADNOC) که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان است، امارات استیل و امارات گلوبال آلومینیوم کمک خواهد کرد.

شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس امارات متحده عربی، تکمیل این نیروگاه را به عنوان «گامی مهم در مسیر دستیابی به کربن صفر» توصیف کرد و گفت: «ما همچنان به اولویت‌بندی امنیت و پایداری انرژی به نفع ملت و مردم خود در امروز و فردا ادامه خواهیم داد.»

نیروگاه باراکه حاصل بخشی از تلاش‌های امارات برای توسعه منابع انرژی تجدیدپذیر به منظور پوشش نیمی از نیازهایش تا سال ۲۰۵۰ است.

امارات که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت اوپک است، عمدتاً با استفاده از نیروگاه‌های گازی برق خود را تأمین می‌کند اما همچنین یکی از بزرگترین نیروگاه‌های خورشیدی جهان را دارد که در خارج از ابوظبی واقع شده است.

این کشور در سال گذشته میزبان اجلاس محیط زیست کوپ۲۸ سازمان ملل بود که به توافق برای «گذار از سوخت‌های فسیلی» انجامید.

امارات به طور مکرر اعلام کرده که اهداف هسته‌ای‌اش صرفاً «اهداف صلح‌آمیز» هستند و توسعه هیچ گونه برنامه غنی‌سازی اورانیوم یا فناوری‌های بازفرآوری هسته‌ای را در نظر ندارد.

منبع : انتخاب

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.