فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۶۶۷۱

اگر راه خلیج فارس را ببندیم کشتی های آمریکا به قعر دریا فرستاده می‌ شوند

اگر راه خلیج فارس را ببندیم کشتی های آمریکا به قعر دریا فرستاده می‌ شوند

امام جمعه مشهد گفت: اگر بخواهیم راه خلیج فارس را ببندیم، هرچه کشتی آمریکا در خلیج فارس است با قدرت ما به قعر دریا فرستاده می‌شود. خونخواهی ما نه فقط از اسرائیل، آمریکا را هم هدف قرار خواهد داد.

به گزارش تجارت نیوز،

سید احمد علم الهدی اظهار کرد: جریان نابکارانه تجاوز به تمامیت ارضی کشور به وسیله غاصبان صهیونیست که با چراغ سبز آمریکا انجام شد، یک حرکت مهم و مورد توجهی بود که دل و ذهن جامعه انقلابی ما را جریحه دار و البته مصمم کرد.

امام جمعه مشهد بیان کرد: اصولاً ترور کار آدم زبون، ضعیف النفس و بزدل است. در دو صورت جریان‌ها دست به ترور می‌زنند؛ یکی آن جایی است که جریان بداند منفور مردم است، نفوذ اجتماعی او از دست رفته و اعتبار سیاسی ندارد. آن زمان است که فکر می‌کنند با آدم کشی می‌توانند شرایط را برای خود تغییر دهد. دومین موقعیت نیز هنگام شکست در میدان جنگ است. آن کس که در عرصه نبرد عاجز می‌شود و درک می‌کند نمی‌تواند در تقابل رو در رو به پیروزی برسد، دست به ترور می‌زند تا افتضاح شکست خود را جبران کند. اسرائیل امروز گرفتار هر دو موقعیت است.

وی ادامه داد: از ابتدای تاریخ تاکنون، هیچ کشور و نظامی به اندازه وضع کنونی اسرائیل منفور عالم نبوده است. به جز یک مشت جانور درنده آمریکایی که همدست صهیونیست‌ها هستند و برای آن‌ها کف می‌زنند، بقیه ملت‌ها از کوچک و بزرگ در شرق و غرب عالم از این‌ها منزجر هستند. به جز این حوزه سیاسی، این‌ها در جبهه نبرد هم شکست خوردند. شما ببینید یک نظامی که مدعی است دومین ارتش قدرتمند دنیا را دارد، نه در مقابل یک ارتش منظم بلکه در مقام یک حزب و دارو دسته شبه نظامی مدتهاست زمین گیر شده است.

علم الهدی تصریح کرد: آن کس که صهیونیست‌ها می‌توانند بکشند، زن و بچه شیرخواره است، اما آن کس که آن‌ها ذلیل و زمین گیر کرده، جوان دلاور و هژبر فلسطینی است. خدا رحمت کند شهید هنیه را. رهبر معظم انقلاب می‌فرمودند یک زمان از این آقای هنیه سوال شد کم و کیف قدرت نظامی مقاومت فلسطین چه طور است، ایشان پاسخ داد ما تاکنون از نظر رقم و عدد نه تنها از دست نداده ایم بلکه به دست آورده ایم، زیرا اگرچه شماری شهید شده اند، اما حتی بیش‌تر از آنها، چند برابر جوان فلسطینی به مقاومت پیوسته‌اند.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: شما ببینید صهیونیست‌ها وقتی می‌زنند یک خانه را ویران می‌کنند و زن و بچه شیرخواره را به شهادت می‌رسانند، جوانی که باقی می‌ماند به صف رزمندگان می‌پیوندد. شگفتا که خدا وقتی می‌خواهد یک جریان را بدبخت کند، همین می‌شود که آن‌ها فقط بچه می‌کشند و در افکار عمومی ذلیل و بدنام می‌شوند، اما به عدد هر بچه شیرخواره که می‌کشد، یک جوان رزمنده بر دشمنانش افزوده می‌شود، با مردانگی می‌ایستد و با اسرائیل مبارزه می‌کند.

وی گفت: در این موقعیت، آن‌ها اگر ترور نکنند چه کار کنند. ترور این اوباش نشانه خلأ و ضعفی است که امروزه گرفتار آن هستند. این از عنایات پروردگار است که دشمن ما را این طور ذلیل کرده است. این ترور‌ها همیشه ملت ما را آگاه کرده است. بهشتی ما، رجایی ما، باهنر ما، سلیمانی ما و هنیه ما را ترور کردند، اما در هرکدام، توان ما، قدرت ما، گستردگی نفوذ نظام ما بیشتر شد.

علم الهدی بیان کرد: از همان ابتدای دفاع مقدس، امام راحل خط سیری ارائه دادند که سرمشق جاودانه این ملت شد. امام (ره) فرمود «ما را بکشید، ملت ما بیدارتر می‌شود» و ملت نیز تا به امروز دیده که ثمره این ترور‌ها جز افزایش قدرت و بیدار کردن مردم نبوده است تا جایی که امروز این ملت از شهادت و ترور هراس ندارد.

امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه عملیات ترور شهید هنیه با مجوز آمریکا انجام شده و دولت ایالات متحده در این جنایت شریک جرم است، اظهار کرد: این حرکتی که دیروز اسرائیل انجام داد و رئیس دفتر سیاسی حماس آقای اسماعیل هنیه را به شهادت رساند، با چراغ سبز آمریکا بود و الا اسرائیل کوچک‌تر از آن است که در تمامیت ارضی ما دخالت کند. وقتی نخست وزیر جنایتکار اسرائیل به کنگره آمریکا رفت، جمع کثیری از نمایندگان کنگره البته در سخنرانی این ملعون شرکت نکردند، اما مابقی همان جنایتکارانی بودند که ماندند، تشویق کردند و چراغ سبز نشان دادند تا این‌ها جنایت کنند.

وی افزود: این خونخواهی هم که رهبر معظم انقلاب فرمودند، خونخواهی فقط از اسرائیل نیست. ما از آمریکا هم خونخواهی خواهیم کرد، زیرا اگر این‌ها نبودند صهیونیست‌ها جرأت نداشتند نسبت به پایتخت ما تعرضی بکنند. خوشبختانه سلطه و اشراف ما بر مراکز آمریکا در منطقه امروزه به حدی است که می‌توانیم در کمتر از نصف روز به جبران صد‌ها جنایت آن‌ها در طول تاریخ، ضربات سهمگین به آن‌ها وارد کنیم.

مراکز قدرت آمریکا در تیررس ماست

علم الهدی گفت: بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه همان پایگاه عین الاسد در عراق است که مرکز انباشت امکانات و سربازان آمریکایی محسوب می‌شود و ما قبلاً این پایگاه را کوبیدیم. در جریان عملیات قبل، کارشناسان می‌گفتند اگر به جای این شمار موشک، تعداد بیشتری به این پایگاه شلیک می‌شد، هیچ اثری از امکانات و تجهیزات و سربازان آمریکایی باقی نمی‌ماند.

امام جمعه مشهد بیان کرد: پایگاه ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در سواحل بحرین نیز در تیررس ماست. اگر بخواهیم راه خلیج فارس را ببندیم، هرچه کشتی آمریکا در خلیج فارس است با قدرت ما به قعر دریا فرستاده می‌شود. اگر این‌ها مورد هدف نیرو‌های قهرمان ما قرار بگیرد، دیگر چیزی از توان دریایی آمریکا در خلیج فارس باقی نمی‌ماند. خونخواهی ما نه فقط از اسرائیل، آمریکا را هم هدف قرار خواهد داد و برای همیشه آن‌ها را پشیمان خواهد کرد.

وی تصریح کرد: البته آن چیزی که مهم است، تدبیر مقام معظم رهبری است. آن روزی که امام (ره) از دنیا رفت، خیلی‌ها نقشه داشتند برای این کشور، اما تاکنون بیش از ۳۵ سال گذشته، آمریکایی‌ها دورتادور این کشور را گرفته اند، اما جرأت ندارند سمت این مملکت بیایند. بازدارندگی در کنار مانور اقتدار طوری حفظ شده که تاکنون دشمن نتوانسته حتی به این ملت نزدیک شود. این‌ها همه از تدبیر رهبری با درایت این نظام است و دنیا ایستاده رهبر عظیم و مدبر ما را تماشا می‌کند.

علم الهدی تأکید کرد: شما ببینید رئیس جمهور این کشور به شهادت رسید. پس از شهادت او در کشوری که تمام آحاد ملت در عزای شهادت رئیس جمهورشان سوگواری می‌کردند، ۳۵ روز بیشتر طول نکشید انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد، کمتر از ۷۰ روز دولت مسلط و مستقر شد و کوچک‌ترین اضطراب و تزلزلی در کشور و ملت پیش نیامد. این‌ها چه طور انجام شد؟ در جریان شهادت رئیس جمهور، دشمن خیلی برای کشور برنامه داشت. در رسانه‌هایشان می‌گفتند ایران دچار جنگ داخلی خواهد شد، اما دنیا دید بعد از رقابت سیاسی، صمیمیت همراه با رفاقت حاکم شد و کشور از یک گردنه حساس عبور کرد.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: در شهادت دکتر اسماعیل هنیه، موضع دولت جدید نیز با بیانیه‌ای که رئیس جمهور محترم دادند، روشن شد. ایشان به صراحت اعلام کردند جمهوری اسلامی ایران، اشغالگران تروریست را از اقدام خود سخت پشیمان خواهد کرد و این موضع مقتدرانه‌ای است که مردم مقاوم و انقلابی ما را خوشنود و امیدوار کرد. آقای رئیس جمهور خوشبختانه با این موضع که اتخاذ کردند، نشان دادند در جریان مقاومت، استکبارستیزی و مقابله صهیونیسم ناپاک مصمم هستند. امیدواریم همه حرکت‌ها و مواضع این دولت همچون دولت گذشته، استکبارستیزی را در جامعه ما قوی و نیرومند اقامه کند.

وی ادامه داد: در جریان انتخاب، تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور دو جریان حائز اهمیت است؛ یکی عمل به وعده‌های داده شده و دوم عهدی که آقای رئیس جمهور به آن سوگند خورده است. عزیزان من، در انتخابات، خیلی افراد برحسب اقتضائات انتخاباتی وعده‌هایی دادند، اما در کنار این وعده‌ها، عهدی هم وجود دارد. ایشان در جریان تحلیف در پیشگاه قرآن کریم، خداوند قادر متعال و ملت ایران سوگند یاد کردند که پاسدار قانون اساسی و مذهب رسمی کشور باشند. یک وعده‌هایی هم دادند، اما اگر بنا شد یک روز عمل به وعده‌ها با عهد آقای رئیس جمهور تناقض پیدا کند، باید بدانند از نظر شرعی و فقهی عمل به عهد اولی بر عمل به وعده است.

علم الهدی با بیان اینکه عهد رئیس جمهور، صیانت از همه اصول شرعی و مبانی دینی است، گفت: رهبر معظم انقلاب در حکم خود به سه فضیلت ارزشمند اشاره کرده اند و آقای رئیس جمهور را فرزانه، متدین و دانشمند خوانده اند. عزیزان من، نظام ما نظام ولایی است. ما حاکمیت تحت ولایت پروردگار را قبول داریم. حجت امام زمان (عج) که مظهر ولایت الله است، فرمود من این آقا را به عنوان رئیس جمهور منصوب می‌کنم. این رئیس جمهور به موازات انتخاب مردم، فردی است که حجت امام زمان (عج) او را نصب کرده است. شاهد عظمت و عزت دین و البته سرافرازی این مردم عزیز باشیم.

منبع : مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.