کد مطلب: ۹۰۰۰۳۳

مقایسه انتخابات با انگلیس و فرانسه از دید کیهان؛ انتخابات ایران بی‌نظیر است

مقایسه انتخابات با انگلیس و فرانسه از دید کیهان؛ انتخابات ایران بی‌نظیر است

روزنامه کیهان نوشت: آمار برگزاری ۴۰ انتخابات طی ۴۵ سال در ایران بی‌نظیر است؛ در این دوران، فرانسه ۳۵ انتخابات داشته، انگلستان فقط ۱۱ مورد.

به گزارش تجارت‌نیوز، حتی اگر از دشمنان سرسخت جمهوری اسلامی هم باشید، باز هم به مردم‌سالاری در این نظام سیاسی اعتراف خواهید کرد. درست مثل «سوزان مالونی»، مدیر برنامه سیاست خارجی مؤسسه «بروکینگز» در واشنگتن.

او ۲۱ فوریه ۲۰۰۸ (۲ اسفند ۱۳۸۶) در جلسه استماع کمیسیون آزادی مذهبی مجلس سنای آمریکا خطاب به سناتور‌های آمریکایی گفت: «ایران تلفیقی از آرمان‌ها و نهاد‌های خداسالارانه و مردم‌سالارانه است. شما در کنار رهبر عالی مذهبی که دارای قدرت الهی و فیصله‌بخش است؛ نیروی مشروعیت‌بخش آراء مردم را نیز دارید. ایران در ۲۹ سال، ۲۸ انتخابات برگزار کرده؛ چیزی که در بسیاری از قسمت‌های خاورمیانه [غرب آسیا]یا حتی جهان اسلام بی‌سابقه است.»

این روزنامه افزوده است: پس از آن تاریخ، ایران ۱۱ انتخابات دیگر نیز برگزار کرد و حالا در چهل و پنجمین سال از پیروزی انقلاب اسلامی در آستانه برگزاری چهلمین انتخابات خود قرار دارد.

این آمار در غرب آسیا بی‌نظیر و در میان کشور‌های جهان نیز می‌توان گفت کم‌نظیر است. مدعی‌ترین کشور اروپایی در دموکراسی یعنی فرانسه از سال ۱۹۷۹ (سال پیروزی انقلاب ایران) تاکنون ۳۵ انتخابات برگزار کرده است و این آمار برای انگلستان فقط ۱۱ انتخابات در ۴۵ سال اخیر است.

 

منبع : کیهان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.