فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۶۵۴۳

دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم: گرانی، بیکاری و افزایش قیمت مسکن ریشه در کوتاهی و اهمال مسئولان دارد/ مردم به مسئولان بی اعتماد شده و این بی اعتمادی روزافزون است/ کشور حال و روز خوبی ندارد

دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم: گرانی، بیکاری و افزایش قیمت مسکن ریشه در کوتاهی و اهمال مسئولان دارد/ مردم به مسئولان بی اعتماد شده و این بی اعتمادی روزافزون است/ کشور حال و روز خوبی ندارد

سید حسین موسوی تبریزی دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم: اگر مردم به این تشخیص برسند که مشکلات شان اولویت مسئولان نیست، بی اعتمادی که هزینه ساز است، روز به روز بیشتر می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سید حسین موسوی تبریزی دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم ایجاد همبستگی در بین جریان‌های سیاسی را مهمترین اولویت دولت چهاردهم عنوان می‌کند.

 

فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه می‌افزاید: همه می‌دانیم که کشور مشکلات زیادی دارد و شرایط برای پیش برد اهداف دشوار شده است. برای اینکه بتوانیم از این موقعیت پر هزینه به سلامت عبور کنیم، بیش از هر چیزی به اتحاد و همبستگی در داخل نیاز داریم؛ بنابراین کسی که رییس جمهور می‌شود، در قدم اول باید همه جریان‌های سیاسی و گروه‌های انقلابی را دور هم جمع کند. در واقع اگر هر کسی یا هر دسته‌ای برای خود گروهی درست کند و ساز خود را بزند، شک نکنید مشکلات رفع نمی‌شوند و جامعه همچنان با گرفتاری دست و پنچه نرم خواهد کرد.

 

او ادامه می‌دهد: اتحاد و یکپارچگی می‌تواند برای فرد_فردِ جامعه مُسکن باشد. یعنی برای برطرف کردن مسائل و مشکلات اگر با یکدیگر تنش داشته باشیم و نسبت به هم جبهه بگیریم، نه تنها هیچ چیزی درست نمی‌شود، بلکه همه چیز خرابتر می‌شود. اما در صورت انسجام و هم اندیشی می‌توانیم همه موانع را از پیش رو برداریم.

 

رئیس اسبق خانهٔ احزاب در ادامه باتوجه به شرایط نابسامان اقتصادی تصریح می‌کند: اینکه در چند سال گذشته نتوانسته ایم، مشکلاتی از قبیل گرانی، بیکاری، بالا رفتن سن ازدواج، مسکن و ... را رفع کنیم، ریشه در کوتاهی و اهمال مسئولان دارد که موجب شده است، مردم نسبت به مسئولان بی اعتماد شوند که این اتفاقی تلخ است.

 

به گفته وی، برای اینکه خیال جامعه را از مسائل اقتصادی راحت کنیم، دولت در راستای همین موضوع هم باید از اختلافات بین دستگاه‌ها جلوگیری کند تا امکان بهره بردن از همه پتانسیل‌ها برای رشد اقتصادی فراهم شود. تاکید می‌کنم، مدیریت مطلوب کار‌ها زمانی می‌تواند با نتیجه مطلوب همراه شود که در داخل به چند صدایی و تنش و فضای اتهام روی خوش نشان ندهیم تا بتوانیم با خرد جمعی مسائل اقتصادی و مشکلات دیگر را برطرف کنیم.

 

این چهره با اشاره به رابطه مخدوش مردم و مسئولان می‌افزاید: رابطه مردم با مسئولان بد نیست، اما خوب هم نیست و حتما باید بهتر از این باشد. در واقع زمانی جامعه می‌تواند به نظام مدیریتی اعتماد کند که در عمل کارآیی ها و کارآمدی ها را ببیند، دست اندرکاران برای افزایش رضایتمندی عمومی شبانه روز در حال فعالیت هستند. یعنی اگر مردم به این تشخیص برسند که مشکلات شان اولویت مسئولان نیست، بی اعتمادی که هزینه ساز است، روز به روز بیشتر می‌شود.

 

استاد سطوح عالی حوزه با اشاره به اهمیت پرشور بودن انتخابات پیش روی ریاست جمهوری ابراز امیدواری کرد که مردم پای صحنه بیایند و رییس جمهور را با رای بالایی انتخاب کنند تا بتواند، با قدرت و اختیار بیشتری امور را پیگیری کند.

 

موسوی تبریزی در پایان یادآور می‌شود که کشور به دلیل‌های مختلفی حال و روز خوبی ندارد. به همین دلیل باید دولتی را روی کار آورد که همزمان هم تجربه و هم از تخصص کافی برخوردارد باشد.

 

منبع : اطلاعات

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.