فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۳۲۳

نمایندگان موافق و مخالف اسکندر مومنی گزینه پیشنهادی وزارت کشور چه گفتند؟

 نمایندگان موافق و مخالف اسکندر مومنی گزینه پیشنهادی وزارت کشور چه گفتند؟

امروز سه‌شنبه (۳۰ مرادماه) بررسی صلاحیت، برنامه‌ها و اهداف سردار اسکندر مومنی وزیر پیشنهادی کشور در دستور کار جلسه صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و موافقان درباره وی به ایراد سخن پرداختند.

به گزارش تجارت نیوز،

تبعیت از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و سیاست‌های کلی نظام، تلاش در جهت تحقق و توسعه آزادی‌های سیاسی و اجتماعی در چارچوب قانون اساسی و سایر قوانین کشور، زمینه‌سازی برای فعالیت مطلوب احزاب و تشکل‌های سیاسی و مردم نهاد و نظارت بر فعالیت آن‌ها، ارتقای اثربخشی شورای امنیت کشور با رویکرد نرم و اجتماعی و تأمین و حفظ امنیت داخلی، استقرار نظم و آرامش در کشور و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اطلاعاتی انتظامی و نظامی و حفاظت از مرزها از جمله دلایل نمایندگان موافق سردار اسکندر مومنی است.

همچنین اجرای سیاست های عمومی دولت به منظور پیشبرد برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی و عمرانی، سامان‌دهی مطلوب تقسیمات کشوری، هدایت و هماهنگی استانداران برای تحقق سیاست‌های عمومی و برنامه‌های دولت، سیاست‌گذاری راهبری و نظارت بر امور مربوط به اتباع و مهاجرین خارجی و تعهد به تعامل و هماهنگی با مجلس شورای اسلامی از دیگر مواردی بود که نمایندگان موافق سردار مومنی به آن اشاره کردند.

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه -۳۰ مرداد ماه- در مخالفت با برنامه‌های اسکندر مومنی وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم به تشریح دیدگاه‌های خود پرداختند.

مومنی برنامه‌های انتظامی و امنیتی می‌شناسند

مصطفی پوردهقان به عنوان مخالف اسکندر مومنی وزیر پیشنهادی کشور گفت: همi آقای مومنی را به عنوان فردی منظم، مومن، پاکدست و به برنامه‌های حوزه‌های انتظامی و امنیتی می‌شناسند. البته با توجه به سابقه ۱۸ ساله فعالیتم در حوزه وزارت کشور لازم است که نکاتی را بیان کنم.

نماینده مردم اردکان گفت: در بدنه وزارت کشور کارکنان متعهد، منظم، متخصص، فعال و با سوادی حضور دارند که در دولت‌های مختلف به واسطه افکار سیاسی‌شان حذف و حوزه سیاسی کنار گذاشته شدند و در گوشه‌ای از این وزارتخانه مهم کشور خاک می‌خورند.

پوردهقان اظهار داشت: آقای مومنی شما قول دادید که با اعتدال و نگاه به تخصص افراد رفتار کنید. در برخی از استان‌ها افراد با نردبان‌های سیاسی منصوب شده و بالا آمدند آن هم به واسطه آنکه در ستاد انتخاباتی شربت دادند و پوستر چسباندند. انتظار می‌رود آقای مومنی از سرمایه‌های اجتماعی استفاده کرده و افراد غیرمتخصص را کنار بگذارند.

وی افزود: ما در حوزه‌های اجتماعی بعضا با مسائل تنش‌زا و ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی مواجه می‌شویم که انتظار می‌رود برای حل آن از ابزارهای انتظامی و امنیتی استفاده نشود و آنها را با نگاه فرهنگی و اجتماعی حل کنید.

پوردهقان با تاکید بر لزوم حل مشکلات معیشتی در وزارت کشور و در بین فرمانداران و بخشداران گفت: با عینک سیاسی به استان‌ها نگاه نکنید. استانداران و فرمانداران را براساس دانش‌شان انتخاب کنید. افرادی که دارای سهم اقتصادی و معیشتی و کارنامه خوبی باشند.

وی با بیان اینکه  وزارت کشور یکی از وزارتخانه‌های مهم کشور است گفت: نمایندگان مجلس به عنوان همکاران و همیاران مشورتی وزیر کشور در انتخابات و حوزه‌های امنیتی آماده همراهی و همکاری با شما و دولت هستند.

در انتخاب استانداران و فرمانداران دقت شود

حمیدرضا گودرزی نماینده الیگودرز در مجلس نیز در مخالفت برنامه های اسکندر مومنی وزیر پیشنهادی کشور گفت: بنده به عنوان مخالف ثبت‌نام کردم، اما به شما به عنوان موافق رای می‌دهم. از ۲۴۰ نفر نماینده متقاضی برای صحبت هم ۲۱۲ نفر به عنوان موافق ثبت‌نام کردند.

وی با اشاره به تجربه خود در وزارت کشور گفت: وزارت کشور وزارت گسترده‌ای است که تمامی نظم و انضباط داخل کشور به این وزارتخانه برمی‌گردد. درخواست ما این است که در انتخاب استانداران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران و همچنین در سازمان شهرداری و دهیاری‌ها دقت فراوان کنیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اهمیت وزارت کشور گفت: آقای مومنی را به نظم و انضباط می‌شناسند. انتظار می‌رود به مولفه‌هایی همچون تامین آزادی، سرمایه اجتماعی، اجرای سیاست‌های عمومی و استفاده از مشارکت‌های عمومی در اداره کشور توجه شود.

گودرزی همچنین با اشاره به ویژگی‌های وزیر پیشنهادی کشور گفت: آقای مومنی دارای تجربه و سوابق مدیریتی بسیار قوی‌ای است. انتظار می‌رود که در دوران او شاهد افزایش ارتباطات مردم و ارتباط با نمایندگان باشیم که البته همه اینها از ویژگی‌های وزیر پیشنهادی کشور است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس که قرار بود به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی کشور صحبت کند، اما به عنوان موافق صحبت کرد لذا محمدباقر قالیباف رئیس مجلس صحبت‌های او را نیمه تمام گذاشت و او نتوانست سخنان خود را به پایان برد.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.