فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۵۳۷۲

مجید نصیر‌پور، نماینده سراب در مجلس، در گفت‌وگو با «تجارت‌نیوز»:

کابینه و هیات وزیران محل آزمون و خطا نیست/ کسی که برای وزارت معرفی می‌شود باید تجربه کلان داشته باشد تا از مجلس رأی اعتماد بگیرد

منابع کشور نباید صرف کارآموزی افراد شود

کابینه و هیات وزیران محل آزمون و خطا نیست/ کسی که برای وزارت معرفی می‌شود باید تجربه کلان داشته باشد تا از مجلس رأی اعتماد بگیرد

نصیرپور، نماینده مجلس، گفت: معتقدیم کابینه و هیات وزیران محل آزمون و خطا نیست و کشور نباید منابع خود را صرف کارآموزی کسی کند. در واقع وقتی کسی برای وزارت معرفی می‌شود باید تجربه کلان داشته باشد، تجربه مدیریتی قابل قبولی داشته باشد و به لحاظ دانش در سطح قابل قبول و شناخته‌شده‌ای باشد.

به گزارش تجارت نیوز،

مجید نصیر‌پور، نماینده مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز درباره شرایط و شاخص‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم گفت: دولت حتماً تلاش خواهد کرد افرادی را انتخاب و به مجلس معرفی کند که شاخص‌های عمومی و تخصصی را به زعم دولت احراز کرده باشند و بعد از احراز این شاخص‌ها به مجلس معرفی شوند.

مجلس دیدگاه خاص خود را در زمینه وزرای پیشنهادی دارد

نماینده سراب در مجلس با تاکید بر این موضوع که مجلس دیدگاه خاص خود را در زمینه وزرای پیشنهادی دارد افزود: مجلس در شرایط کلان بنا بر همکاری دارد و حداکثر ظرفیت خود را به کار خواهد گرفت تا وزرای پیشنهادی از مجلس رأی اعتماد بگیرند. 

نصیرپور با اشاره به شاخص‌های لازم برای فردی که قرار است به عنوان وزیر به مجلس معرفی شود و مسئولیت بپذیرد، دو سطح عمومی و تخصصی را مطرح کرد و جزئیات و ویژگی‌های آنها را در ادامه توضیح داد.

شاخص‌های مطرح‌شده در سخنان مقام معظم رهبری حتماً باید در وزرای پیشنهادی وجود داشته باشد

او درباره شاخصه‌های وزرا در سطح عمومی توضیح داد: مواردی مانند پاکدستی، سلامت نفس، اصالت خانوادگی، تعهد به انقلاب و آرمان‌های انقلاب و امام از جمله شاخص‌های سطح عمومی است. بنابراین فرد معرفی‌شده باید این جنس تعهدات و شرایط را حتماً داشته باشد. به خصوص بعد از سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در بین نمایندگان و ذکر آن 12 شاخص مهم، اینها حتماً باید در فرد معرفی‌شده وجود داشته باشد وگرنه مجلس به آن فرد حتماً حساسیت نشان خواهد داد.

فردی که بخواهد مسئولیت یک وزارتخانه را قبول کند باید حداکثر تخصص را داشته باشد

نصیرپور همچنین درباره شاخص‌های تخصصی وزرای پیشنهادی دولت گفت: به هر حال وقتی کسی بخواهد در یک دستگاه تخصصی قبول مسئولیت کند، نه‌تنها باید تخصص لازم را داشته باشد، بلکه به زعم من باید حداکثر تخصص را داشته باشد.

 کابینه محل آزمون و خطا نیست؛ کشور نباید منابع خود را صرف کارآموزی کسی کند

این نماینده مجلس ادامه داد: معتقدیم کابینه و هیات وزیران محل آزمون و خطا نیست و کشور نباید منابع خود را صرف کارآموزی کسی کند. در واقع وقتی کسی برای وزارت معرفی می‌شود باید تجربه کلان داشته باشد، تجربه مدیریتی قابل قبولی داشته باشد و به لحاظ دانش در سطح قابل قبول و شناخته‌شده‌ای باشد.

نماینده سراب در مجلس در آخر گفت: مجلس اگر این دو سطح از شاخص‌ها را در هر یک از وزرای پیشنهادی احراز نکند، قاعدتاً در مورد آن فرد سخت‌گیری خواهد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.