فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۵۳۹۶

قاسم روانبخش، نماینده قم، در گفت‌‌وگو با «تجارت‌نیوز»:

مجلس به همه وزرایی که شاخص‌های مطرح شده از طرف رهبر انقلاب را داشته باشند رأی اعتماد می‌دهد

مجلس در چارچوب صلاحیت‌ها و توانمندی‌ها به وزرای پیشنهادی رأی اعتماد می‌دهد/ مجلس نگاه سیاسی و جریانی به بررسی صلاحیت نخواهد داشت

مجلس به همه وزرایی که شاخص‌های مطرح شده از طرف رهبر انقلاب را داشته باشند رأی اعتماد می‌دهد

روانبخش، نماینده مجلس، گفت: قاعدتاً اگر لیست پیشنهادی رئیس‌جمهور محترم بر اساس آن شاخص‌هایی باشد که مقام معظم رهبری فرمودند؛ یعنی فردی که معرفی می‌شود مومن، باایمان، پاکدست، مردمی، توانمند، متواضع و خدمتگزار مردم باشد و به تعبیر ایشان تا بن دندان به نظام جمهوری اسلامی معتقد باشد؛ قطعاً مجلس هم به همه آنها رأی خواهد داد.

به گزارش تجارت نیوز،

قاسم روانبخش، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز درباره وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم گفت: هنوز که رئیس‌جمهور منتخب لیستی از وزرای پیشنهادی خود به مجلس ارائه نکرده و این مواردی که مطرح می‌شود همه در حد گمانه‌زنی است.

کابینه بر اساس اصول قانون اساسی محصول مشترک رئیس‌جمهور و مجلس است

روانبخش در ادامه با اشاره به راهبرد مجلس در برابر لیست پیشنهادی رئیس‌جمهور منتخب توضیح داد: باید بگویم همان‌طور که خود ایشان هم می‌دانند (چون هم پیش از این نماینده مجلس بوده‌اند و هم الان رئیس‌جمهور خواهند شد) دولت و کابینه بر اساس اصول قانون اساسی محصول مشترک رئیس‌جمهور و مجلس شکل می‌گیرد.

رئیس‌جمهور می‌تواند هر کسی را که خواست به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی کند و مجلس هم می‌تواند به هر کدام از افراد که خواست رأی دهد


نماینده قم ادامه داد: بر این اساس رئیس‌جمهور می‌تواند هر کسی را که خواست به عنوان وزیر پیشنهادی خود به مجلس معرفی کند و مجلس هم می‌تواند به هر کدام از افراد که خواست رأی دهد. این حق مجلس است. بنابراین باید با هم تفاهم داشته باشند تا این محصول مشترک شکل بگیرد.

مجلس اهل تعامل است

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به توصیه‌های رهبر انقلاب به نمایندگان افزود: مقام معظم رهبری به این نکته توجه داشتند و توجه دادند که کابینه محصول مشترک هر دو است و سعی کنید با هم تعامل سازنده و مثبت داشته باشید. قاعدتاً اگر لیست پیشنهادی رئیس‌جمهور محترم بر اساس آن شاخص‌هایی باشد که مقام معظم رهبری فرمودند؛ یعنی فردی که معرفی می‌شود مومن، باایمان، پاکدست، مردمی، توانمند، متواضع و خدمتگزار مردم باشد و به تعبیر ایشان تا بن دندان به نظام جمهوری اسلامی معتقد باشد؛ قطعاً مجلس هم به همه آنها رأی خواهد داد. مجلس اهل تعامل است.

هر یک از وزرای پیشنهادی که شاخص‌های مطرح‌شده از طرف رهبر انقلاب را نداشته باشند قاعدتاً دچار مشکل خواهند شد

نماینده قم با تاکید بر این موضوع که هر یک از وزرای پیشنهادی که این شاخص‌ها را نداشته باشند قاعدتاً دچار مشکل خواهند شد گفت: امیدواریم لیست پیشنهادی آقای رئیس‌جمهور بر اساس این شاخص‌ها باشد که خود ایشان هم بارها در نطق‌های انتخاباتی‌شان آنها را بیان کرده‌اند.

مجلس بر اساس توانمندی و کارآمدی افراد وزرا را ارزیابی می‌کند

روانبخش درباره احتمال حضور چهره‌های سیاسی و جناحی در میان وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور و واکنش مجلس در این خصوص توضیح داد: به نظر من مجلس بر اساس توانمندی و کارآمدی افراد وزرا را ارزیابی می‌کند، فکر نمی‌کنم مجلس بخواهد نگاه جریانی به بررسی صلاحیت افراد داشته باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.