فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۶۱۰۹

علی قلهکی کیست ؟

علی قلهکی کیست ؟

علی قلهکی از فعالان اصولگرا و از حامیان مسعود پزشکیان در انتخابات بود.

به گزارش تجارت نیوز،

علی قلهکی یک فعال رسانه‌ای و اصولگرا است که به دلیل ارتباطات نزدیک با نهادهای امنیتی ایران شناخته می‌شود. او مدیریت چند کانال تلگرامی نزدیک به برخی نهادها را بر عهده داشته است. این کانال‌ها عمدتاً اخبار و تحلیل‌های مرتبط با جریان‌های اصولگرا و اطلاعاتی را منتشر می‌کردند.

در خرداد ۱۴۰۱، علی قلهکی به همراه تعدادی از گردانندگان کانال‌های تلگرامی توسط حفاظت سپاه پاسداران بازداشت شد. اتهامات وی شامل تشویش اذهان عمومی و انتشار اسناد طبقه‌بندی‌شده بود.

منابع نزدیک به سپاه پاسداران این افراد را به تلاش برای ایجاد اختلاف بین مسئولین کشور و انتشار اخبار گزینشی متهم کردند.

او در آخرین توییت خود نوشته: امروز، یکی از پُرفشارترین روزهای کاریِ "مسعود پزشکیان" از ابتدای قطعی شدن ریاست جمهوری‌اش بود؛ درگیری بر سر وزارت‌خانه‌های پُرپول و پُر هیات‌مدیره بسیار بالاست.

از طرفی عده‌ای در حال فشار برای جابه جایی گزینه‌ی تقریبا قطعیِ وزارت اقتصاد هستند (که نامه‌ی استعلام وی نیز رفته و همه چیز به نوعی تمام شده است)، طیف دیگری به دنبال نشاندنِ قطعی گزینه خود در صمت و چند گروه و شخصِ دیگر به دنبال وزارت رفاه! یک حزبِ پول‌دار هم به دنبال وزارت نفت است!

کشمکش صرفا برای وزارت خانه‌های اقتصادی نبوده بلکه فشار بیرونی برای نشاندنِ نامزدِ مدنظر برای وزارت کشور و اطلاعات نیز به خوبی حس می‌شود!

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.