فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۲۵۹۵

حسین شنبه زاده کیست؟

حسین شنبه زاده کیست؟

حسین شنبه‌زاده، مترجم، ویراستار و فعال شبکه‌‌های اجتماعی است که به زندان محکوم شد.

به گزارش تجارت نیوز،

امیر رئیسیان، وکیل حسین شنبه‌زاده، مترجم، ویراستار و فعال شبکه‌‌های اجتماعی از ابلاغ حکم دادگاه انقلاب برای موکلش خبرداد و گفت او در مجموع به ۱۲ سال حبس محکوم شده که پنج سال آن به عنوان «مجازات اشد» قابل اجراست.

او روز شنبه دهم شهریور ماه در گفت‌وگویی درباره جزئیات این حکم گفت: دادگاه بدوی، آقای شنبه‌زاده را، به اتهام «فعالیت تبلیغی به نفع رژیم اشغالگر قدس» به پنج سال، به اتهام «توهین به مقدسات» به چهار سال و به اتهام «نشر اکاذیب و تشویش اذهام عمومی» به دو سال حبس و پرداخت ۵۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم کرده است.

به گفته این وکیل دادگستری حسین شنبه‌زاده همچنین بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی» نیز به یک سال حبس تعزیری محکوم شده که از مجموع این ۱۲ سال پنج سال آن قابل اجراست.

آقای رئیسیان اما گفته که یکی از ایرادات وکلا به این پرونده آن است که اتهام فعالیت تبلیغی به نفع اسرائیل «رکن مادی مشخصی ندارد و در پرونده متهم صرفا به چت‌های او در حوزه خصوصی اشاره شده است».

او همچنین گفته که دادگاه، انتشار مطالبی در شبکه‌های اجتماعی را با عنوان «توهین به مقدسات» در نظر گرفته است و در حکم ذکر شده که «حمایت حسین شنبه‌زاده از دیگر محکومان امنیتی در کنار «سیاه‌نمایی» علیه وضع موجود، استفاده از هشتگ "نه به اعدام"، حمایت از کشف حجاب، ابراز شادمانی از مرگ رئیس‌جمهور و ایجاد جو رسانه‌ای علیه انتخابات از دیگر مصادیق اتهامات او» به شمار می‌آید.

به گفته این وکیل دادگستری قرار است پس از مشورت با حسین شبنه‌زاده درباره اعتراض به حکم صادر شده تصمیم‌گیری شود.

منبع : شرق

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.