فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۳۹۹۵

عبدالله مومنی آزاد شد

عبدالله مومنی آزاد شد

برای اتهام اعلامی علیه عبدالله مومنی، ۶ ماه تا یکسال حبس در نظر گرفته شده بود که نهایتا وی آزاد شد.

به گزارش تجارت نیوز،

فضل‌الله مومنی، برادر عبدالله مومنی با تایید خبر آزادی برادرش اظهار کرد: «در قانون، برای اتهام اعلامی علیه عبدالله مومنی، ۶ ماه تا یکسال حبس  در نظر گرفته شده منتهی تاکید قانون بر این است که در صورت صدور حکم حداکثر حبس برای فرد، دلیل آن باید ذکر شد، شعبه بدوی اما اینکار را نکرده بود و به دنبال اعاده دادرسی صورت گرفته، دیوان عالی کشور اقدام به نقض حکم و ارجاع پرونده به شعبه هم‌عرض کرد.»

او تصریح کرد: «این شعبه هم متاسفانه حاضر به تمکین از نظر دیوان عالی کشور نشد. به دنبال این موضوع اعاده دادرسی دیگری صورت گرفت و اینبار پرونده به شعبه ثالت ارجاع شد. این شعبه با پذیرش نظر دیوان، باتوجه به مدت زمان حبس عبدالله مومنی، حکم آزادی او را صادر کرد و پرونده مختومه شد. به دنبال این حکم برادرم امروز از زندان آزاد شد.»

بدالله مومنی یک فعال سیاسی و حقوق بشری ایرانی است که به عنوان یکی از چهره‌های برجسته جنبش دانشجویی ایران شناخته می‌شود.

او به‌ویژه در دوران ریاست‌جمهوری محمد خاتمی به عنوان دبیر دفتر تحکیم وحدت، یکی از تشکل‌های سیاسی دانشجویی اصلاح‌طلب، به فعالیت پرداخت. مومنی به دلیل فعالیت‌های سیاسی و انتقاد از دولت و نظام حاکم بارها دستگیر و زندانی شده است.

او به‌ویژه به خاطر مشارکت در اعتراضات پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۸۸ ایران و دفاع از آزادی‌های مدنی مورد توجه قرار گرفت. عبدالله مومنی در طول دوران فعالیت‌های خود بارها تحت فشارهای قضایی قرار گرفته و مدتی را در زندان سپری کرده است.

منبع : شرق

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.