کد مطلب: ۸۹۳۹۸۴

اجرای قوانین جدید مرتبط به میلگرد در ترکیه از ابتدای سال ۲۰۲۴

اجرای قوانین جدید مرتبط به میلگرد در ترکیه از ابتدای سال ۲۰۲۴

قوانین جدید با هدف کنترل دقیقتر بر روی چرخه تولید میلگرد در تمام مراحل ازجمله استفاده از مواد با کیفیت و همینطور محدود کردن معاملات غیرقانونی در این بخش به اجرا درخواهد آمد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قوانین جدید با هدف کنترل دقیقتر بر روی چرخه تولید میلگرد در تمام مراحل ازجمله استفاده از مواد با کیفیت و همینطور محدود کردن معاملات غیرقانونی در این بخش به اجرا درخواهد آمد. با ورود سیستم نظارتی در ابتدای سال، نظرات مختلفی پیرامون این مسئله وجود دارد.

درپی وقوع زلزله فوریه ۲۰۲۳، مسأله امنیت ساختمان در ترکیه به صورت جدی مورد تحقیق قرار گرفت. این فرآیند با معرفی تنظیمات جدید – سیستم نظارتی میلگرد (IDIS) – در میانه مارس ۲۰۲۳ تصویب شد. تولید کنندگان و واردکنندگان میلگرد و همچنین صادرکنندگان، عمده فروشان، بازرگانان و پیمانکاران ساختمانی ملزم به تغییر به IDIS قبل از ۱ ژانویه ۲۰۲۴ هستند. بنابر اعلام رسمی دولت تولید کنندگان و واردکنندگانی که میلگرد بدون برچسب ایمنی و یا نشانه‌های ایمنی در موجودی خود دارند، نمی‌توانند پس از ۱ ژانویه ۲۰۲۴ این موجودی‌ها را بفروشند.

قبل از مهلت گفته شده و اجرای قوانین جدید، فعالان بازار نسبت به قوانین جدید دو دسته شده‌اند. به اعتقاد گروه اول، گرچه این مرحله منجر به محدود کردن چرخه میلگرد با فرآیند تولید غیر استاندارد می‌شود، اما انتظار نمی‌رود تأثیر قابل توجهی در شرایط بازار داشته باشد. اما گروه دوم باور دارند که تشدید سیاست در بخش میلگرد در مبارزه با بازار سیاه، به امنیت مالیاتی و همچنین امنیت ساختمان در ترکیه که در منطقه زلزله قرار دارد، تأثیر مثبت خواهد داشت.

 

منبع : فولادبان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.