فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۳۹۲۴۵۲

قیمت سکه طرح جدید به ۴۱۶۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۵/۱۲

قیمت سکه طرح جدید به 4160000 تومان رسید / قیمت طلا و دلار امروز 98/5/12

قیمت طلا و سکه در بازار امروز تحت تاثیر رشد بهای جهانی طلا و افزایش نسبی نرخ ارز بود که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به چهار میلیون و 160 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار جهانی طلا روز جمعه در حالی بسته شد که قیمت فلز گرانبها با تضعیف ارزش دلار به 1440 دلار در هر اونس رسید و بهترین عملکرد هفتگی 6 هفته اخیر خود را به ثبت رساند.

به گفته ادوارد میر، تحلیلگر بازار طلا در موسسه اف سی استون، عامل اصلی افزایش قیمت طلا در این هفته «تلاش بانک های مرکزی بزرگ جهان برای کاهش نرخ بهره به دلیل افت شاخص های اقتصادی بوده است.»

وی افزود: «عاملی که مانع از رشد بیشتر قیمت شده، ارزش بالای دلار است.»

روز پنجشنبه پس از آنکه ترامپ اعلام کرد که بر 300 میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی تعرفه 10 درصدی وضع خواهد کرد و در صورت عدم پیشرفت در مذاکرات این تعرفه ها بیشتر خواهد شد، قیمت طلا بیش از 2 درصد افزایش یافته بود.

آمارهای منتشر شده از کند شدن آهنگ رشد بازار کار آمریکا در ماه جولای و شدت گرفتن جنگ تجاری احتمالا فدرال رزرو را مجاب خواهد کرد که در ماه آینده نیز مجددا دست به کاهش نرخ بهره بزند. کاهش نرخ بهره موجب پایین آمدن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا، افت ارزش دلار و تقویت قیمت طلا می گردد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، در بازار غیررسمی امروز ۱۳۹۸/۰۵/۱۲ تا ساعت 18، قیمت دلار برای فروش 12000 تومان گزارش شده است. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را 4200 تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 11900 تومان و 12000 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش 13500 تومان گزارش شده است، همچنین در بانک مرکزی 4667 تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 13400 تومان و 13500 تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 18:30، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 80 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 160 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به روز پنجشنبه افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، 409 هزار و 66 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 250 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 440 هزار تومان و 950 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.