خبر مهم:

کد مطلب: ۸۳۳۳۶۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افزایش قیمت طلا و سکه / پیش‌بینی آینده طلای داخلی و خارجی

افزایش قیمت طلا و سکه / پیش‌بینی آینده طلای داخلی و خارجی

بازار طلا و سکه به دنبال قیمت دلار، امروز افزایشی بود. قیمت انس هم روندی صعودی داشت. پیش‌بینی‌ها از آینده بازار چه می‌گویند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز، پنجشنبه 15 تیر، قیمت طلا و قیمت سکه روندی افزایشی دارند. قیمت دلار نیز امروز بر خلاف روز گذشته روندی صعودی را تجربه می‌کند. به نظر می‌رسد بازارها تا حدودی نگران نتیجه جلسه امروز شورای امنیت در مورد ایران هستند.

شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز آخرین نرخ طلا را در روندی افزایشی، دو میلیون و 387 هزار و 800 تومان اعلام کرده است؛ حدود هفت هزار تومان بیشتر از دیروز.

این منبع، آخرین نرخ نقدی سکه امامی را نیز صعودی و 28 میلیون و 901 هزار تومان اعلام کرده که حدود 68 هزار تومان بیشتر از روز گذشته است. اما نرخ نقدی سکه بهار آزادی با حدود 100 هزار تومان افزایش به 25 میلیون و 701 هزار تومان رسیده است.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با 60 هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به شش میلیون و 112 هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز 71 هزار تومان افزایش را تجربه و به دو میلیون و 891 هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در آخرین روز هفته، نیم سکه با قیمت 15 میلیون و 680 هزار تومان معامله می‌شود؛ 30 هزار تومان بیشتر از دیروز. حباب نیم‌سکه نیز با 19 هزار تومان افزایش به چهار میلیون و 280 هزار تومان رسیده است.

امروز ربع سکه، 30 هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده و با قیمت 10 میلیون و 680 هزار تومان داد و ستد می‌شود. همچنین حباب آن نسبت به دیروز 26 هزار تومان افزایش یافته و روی رقم چهار میلیون و 979 هزار تومان قرار گرفته است.

اما قیمت سکه گرمی به شش میلیون و 385 هزار تومان افزایش یافته؛ پنج هزار تومان بیشتر از دیروز. حباب این سکه نیز با دو هزار تومان افزایش به سه میلیون و 578 هزار تومان رسیده است.

روند افزایشی قیمت انس

روند افزایشی در بازار طلا و سکه داخلی با روند صعودی قیمت اونس همراه شده است. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را 70 درصد برای دلار و 30 درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

در این شرایط هر چند مدت‌ها بود که انس روندی نزولی داشت، اما در روزهای اخیر افزایش قیمت را تجربه کرده است. با وجود این، طلای جهانی در 30 روز گذشته حدود 1.42 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

اما امروز اونس روندی افزایشی دارد و در لحظه تنظیم این گزارش، به حدود 1,921.47 دلار رسیده، این به معنای افزایش حدود 0.29 درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

اواخر جمعه هفته گذشته، انس جهانی طلا موفق شد از کانال نزولی خود خارج شود. جریان معاملات روز دوشنبه نیز به این شکل پیش رفت که قیمت به سقف کانال نزولی شکسته شده پولبک بزند. پس از آن انس در یک کانال صعودی کوچک به پیشروی خود ادامه داد. این روند باعث شد تا در لحظه تنظیم این گزارش انس قیمت مهم 1935 را نیز لمس کند.

در حال حاضر قیمت انس از کانال صعودی خود خارج شده است و در صورتی که بتواند از کف محدوده رنج حال حاضر یعنی قیمت 1920 دلار به سمت پایین عبور کند، تارگت بعدی نزولی قیمت 1913 دلار، کف محدوده رنج بزرگتر است.(باکس بنفش‌)

در سناریو دیگر، اگر رویداد‌های انس در روز جاری و آخرین روز هفته داده‌هایی در راستای کند شدن اقتصاد ایالات متحده آمریکا منتشر کنند، فلز گرانبها تقویت شده و به سمت شکست سقف محدوده رنج بنفش رنگ پیش خواهد رفت. عبور از قیمت 1938 دلار به معنای عوض شدن روند انس جهانی طلاست. در این صورت می‌توان برای انس تارگت‌های بالاتری از جمله سقف‌های ماژوری روند نزولی قبلی را متصور بود.

سیگنال‌های سیاسی برای بازارهای دلار، طلا و سکه

روز گذشته، جلسه کمیته حقیقت‌یاب در مورد ایران برگزار شد. در این جلسه به قایع سال نیمه دوم سال گذشته در کشور پرداخته شد. در ادامه نیز کشورهای غربی در بیانیه‌ای نسبت به مسائل داخلی ایران ابراز نگرانی کردند. سفیر کاستاریکا در سازمان ملل به نمایندگی از ۵۳ کشور در بیانیه‌ای در واکنش به گزارش شفاهی کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل، با دخالت در امور ایران درخصوص صدور حکم اعدام ابراز نگرانی کرده است. این بیانیه به نمایندگی از ۵۳ کشور ازجمله فرانسه، آلمان، انگلیس، آمریکا و اوکراین قرائت شده است (ایسنا).

امروز نیز قرار است نشست شورای امنیت در مورد ایران برگزار شود. آنگونه که ایرنا گزارش داده است، مطابق قطعنامه ۲۲۳۱، هر شش ماه یکبار گزارش دبیرکل سازمان ملل در نشست عادی شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌شود. نشست دوره ای شورای امنیت برای بررسی پانزدهمین گزارش دبیر کل سازمان ملل درباره این قطعنامه روز پنجشنبه به وقت محلی ۱۵ تیرماه (۶ ژوئیه ماه جاری میلادی) برگزار می شود و سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز در این نشست سخنرانی خواهد کرد.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد در پانزدهمین گزارش خود درباره قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در خصوص ایران که تا ساعاتی دیگر در نشست دوره‌ای این شورا بررسی می‌شود، با بیان اینکه برجام همچنان بهترین گزینه است، از آمریکا خواست تحریم‌ها علیه تهران را لغو و معافیت ها در رابطه با تجارت نفت ایران را تمدید کند.

با وجود این سخنان، به نظر می‌رسد معامله‌گران بازارهای مالی (دلار، طلا و سکه) تا حدودی نسبت به تحولات جدید نگران هستند. این موضوع روند بازار ارز و به دنبال آن طلا و سکه را پیش از برگزاری این جلسه افزایشی کرده است. البته امروز قیمت اونس نیز روندی صعودی دارد.

طی هفته‌های اخیر، بازارساز تلاش کرده بود قیمت دلار، طلا و سکه را با خبردرمانی کنترل کند. اگرچه این سیاست در مواردی جواب داد و قیمت دلار و به دنبال آن دیگر بازارهای مالی سرکوب شد اما در نهایت، زور اخبار منفی بر خبرهای مثبتی که بازارساز روی آنها مانور می‌داد، چربید و قیمت دلار دوباره در مسیر افزایشی قرار گرفت.

در این میان، کارشناسان معتفدند قیمت دلار در بلند‌مدت به متغیرهای کلان اقتصادی وابسته است و تاثیر اخبار و رویدادهای سیاسی و ایجاد فضای آرام در بازار اثر کوتاه‌مدت بر بازار ارز دارد. آنها همچنین روند قیمت طلا را در درازمدت افزایشی می‌دانند.

برای اطلاعات بیشتر گزارش پیش بینی های طلا و سکه را بخوانید.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.