خبر فوری:

خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۳۶۶۲

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ / سقوط اونس جهانی طلا بازار داخلی را نزولی می‌کند؟

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 30 تیر 1403 / سقوط اونس جهانی طلا بازار داخلی را نزولی می‌کند؟

قیمت طلا و سکه در روزهای هفته پایانی تیر هر دو روند افزایش و کاهش قیمت را داشت. افزایش قابل توجه اونس جهانی طلا و دلار، بازار داخلی طلا را با خود همراه کرد. روز جمعه قیمت اونس جهانی طلا ۳۷ دلار سقوط کرد و همین موضوع در صورت کاهش دلار احتمال افت قیمت در بازار طلا را بالا می‌برد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه در هفته اخیر با بازدهی مثبت به کار خود پایان داد. این رشد بازدهی برخلاف دلار اتفاق افتاد و با رشد شارپی اونس جهانی طلا همراه شد.

در هفته پایانی تیر اونس جهانی طلا بیش از ۸۰ دلار گران شد و همین موضوع بازدهی بازار نیمه تعطیل طلا را صعودی کرد.

Screenshot 2024-07-19 at 4.05.55 PM

پیش بینی قیمت طلا و سکه

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش اونس جهانی طلا برخلاف روزهای گذشته با افت ۳۷ دلاری همراه شده است. این کاهش قیمت در صورتی که پابرجا باشد در زمان بازگشایی بازارها در روز شنبه می‌تواند آرایش نزولی به بازار طلا بدهد. باید توجه داشت قیمت دلار نیز در صورتی که از الگوی کاهشی هفته‌های اخیر تبعیت کند، می‌تواند به کاهش بیشتر قیمت در بازار طلا کمک کند. هر چند برخی اخبار نامساعد در حوزه کشورهای منطقه احتمال رشد قیمت این اسکناس را در روز شنبه بالا برده است؛ اما به نظر می‌رسد سیاست بازارساز همچنان تداوم ریتم کاهشی برای اسکناس آمریکایی است.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که روند قیمت دلار و به دنبال آن بازار طلا در ماه‌های آینده به سیاست‌های اقتصادی و سیاسی دولت چهاردهم گره خورده است. آنها می‌گویند در صورتی که قدم‌های اساسی برای رفع تحریم‌ها و از سرگیری مذاکرات برجام گرفته شود روند قیمت در بازارهای مالی در بلندمدت نزولی می‌شود.

نقره ۳ هزار تومان ارزان شد

گفتنی است قیمت اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش روی رقم ۲۴۰۸ دلاری در حال معامله است. قیمت اونس نقره روی رقم ۲۹ دلار و ۱۰ سنتی در حال معامله است و کاهش ۷۴ سنتی دارد. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی با رقم ۵۳ هزار و ۶۷۰ تومانی در حال معامله است و نسبت به آخرین معامله روز پنجشنبه سه هزار تومان کاهش دارد.

تمام قطعات سکه ۱۰۰ هزار تومان ارزان شد

قیمت سکه امامی روز پنجشنبه ۲۸ تیر با کاهش ۱۴۰ هزار تومانی روی رقم ۴۰ میلیون و ۴۵۶ هزار تومانی معامله شد. سکه‌ بهار با کاهش ۲۰ هزار تومانی روی رقم ۳۷ میلیون و ۴۹۵ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است نیم‌‌‌سکه و ربع سکه با افت ۱۰۰ هزار تومانی به ترتیب با رقم  ۲۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی و ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی معامله شد. سکه گرمی با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی در کف کانال هفت میلیون تومانی قرار گرفت.

کاهش حباب سکه از قیمت بیشتر شد

قیمت طلا در آخرین روز هفته با روند کاهشی بسته شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۳۰ هزار تومانی با رقم ۱۴ میلیون و ۶۷۴ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۱۰ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۳۸۸ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۳۴۳ هزار تومانی معامله شد.

حباب سکه روز پنجشنبه کاهش قیمت بیشتری از افت ارزش قطعات سکه داشت. حباب سکه امامی ۲۲۰ هزار تومان، سکه بهار ۸۶ هزار تومان، نیم‌سکه ۹۰ هزار تومان، ربع‌ سکه ۷۰ هزار تومان و سکه گرمی ۱۰ هزار تومان کاهش داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.