فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۴۸۴

قیمت طلا در بازار جهانی امروز ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / اونس طلا صعودی شد

قیمت طلا در بازار جهانی امروز 31 مرداد 1403 / اونس طلا صعودی شد

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۲۵۱۷ دلار و ۲۸ سنت رسید.

به گزارش تجارت نیوز،

طلا همچنان نزدیک به بالاترین رکوردی که طی روزهای گذشته به آن رسیده بود معامله می‌شود. سرمایه‌گذاران منتظر انتشار جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو هستند تا مسیر کاهش نرخ بهره این بانک مشخص شود.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.13 درصد افزایش به 2517 دلار و 28 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.07 درصدی به 2552 دلار و 30 سنت رسیده است.

قیمت طلا حدود 460 دلار معادل 22 درصد از ابتدای سال جاری میلادی تا حالا افزایش داشته است. تنش‌های ژئوپلیتیکی، بی‌ثباتی ناشی از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و دورنمای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو از این فلز گرانبها حمایت کرده است.

تحلیلگران عقیده دارند افزایش قیمت طلا مربوط به امید بازار به پایین آمدن نرخ بهره فدرال رزرو می‌شود. بازارها 68 درصد احتمال می‌دهند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را 25 واحد در اجلاس ماه سپتامبر کاهش دهد.

شاخص دلار به پایین‌ترین رقم در سال جاری میلادی رسیده و سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا هم کاهش یافته است. بدین ترتیب خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌شود.

تاجران حالا منتظر جزئیات اجلاس ماه ژوئیه فدرال رزرو هستند که قرار است امروز منتشر شود و همچنین سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در مورد دورنمای اقتصاد آمریکا که در روز جمعه در جکسون هول صورت می‌گیرد.

صندوق طلای SPDR، که بزرگترین صندوق طلای قابل معامله در بورس در دنیاست اعلام کرد ذخایر آن 0.29 درصد در روز سه شنبه کاهش داشته است.‌ دارایی‌های این صندوق به بالاترین رقم طی هفت ماه گذشته رسیده بود.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.11 درصد افزایش به 29 دلار و 99 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.23 درصدی 954 دلار و 45 سنت معامله می‌شود.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.