فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۴۱۴۰

«تجارت‌نیوز» فروش فیلم‌های سینمای جهان را بررسی می‌کند:

افتتاحیه ۱۱۰ میلیون دلاری «بیتل جویس بیتل جویس» / آمار پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی باکس‌آفیس منتشر شد

افتتاحیه ۱۱۰ میلیون دلاری «بیتل جویس بیتل جویس» / آمار پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی باکس‌آفیس منتشر شد

کمدی ترسناک «بیتل جویس بیتل جویس» در اولین هفته از اکران خود با فروش ۱۱۰ میلیون دلاری در سینماهای آمریکا، در صدر فهرست پرفروش‌ترین‌های باکس آفیس قرار گرفت.

به گزارش تجارت نیوز،

در آخر هفته‌ای که سینمای جهان (6 تا 8 سپتامبر 2024 / 16 تا 18 شهریور 1403) پشت‌ سر گذاشت، فیلم کمدی ترسناک «بیتل جوس‌ بیتل جوس» (Beetlejuice Beetlejuice)، محصول کمپانی برادران وارنر اکران شد و توانست در همان اولین هفته اکران با فروش ۱۱۰ میلیون دلاری در سینماهای آمریکا، در صدر فهرست پرفروش‌ترین‌های باکس آفیس قرار بگیرد.

«بیتل جویس بیتل جویس» دنباله‌ای از فیلم اول این مجموعه به‌ حساب می‌آید و تیم برتون کارگردانی آن را بر عهده داشته است. این فیلم در اولین هفته از نمایش خود در سینماهای خارج از آمریکا، ۳۵٫۴ میلیون دلار فروش کرد تا در همان هفته اول موفق شود فروش جهانی ۱۴۵٫۴ میلیون دلاری را برای خود ثبت کند.

این فیلم داستان سه نسل از قبیله دیتز را روایت می‌کند که پس از یک مرگ ناگهانی در خانواده به خانه خود در کنار رودخانه نقل مکان می‌کنند. در این اثنا شخصیت آسترید (جنا اورتگا) دختر نوجوان سرکش لیدیا (وینونا رایدر) دریچه‌ای به زندگی پس از مرگ پنهان‌شده در زیرزمین کشف می‌کند.

این اثر سینمایی بر اساس فیلمنامه‌ای از «آلفرد گوف» و «مایلز میلار» ساخته شده است. «مارک توبروف»،«دده گاردنر»، «جرمی کلینر»، «تامی هارپر» در کنار تیم برتون تهیه‌کنندگان این فیلم هستند و نام «برد پیت» نیز در میان تهیه‌کنندگان اجرایی این اثر سینمایی به چشم می‌خورد.

«ددپول و ولورین» (Deadpool & Wolverin) که در چند هفته گذشته همواره پیشتاز بوده است، بعد از اکران «بیتل جویس بیتل جویس» از صدرنشینی به جایگاه دوم فهرست پرفروش‌ها تنزل پیدا کرده است. 

این فیلم در هفته‌ای که گذشت در داخل آمریکا به فروش ۷٫۲ میلیون دلاری دست پیدا کرد و توانست فروش کلی خودش در داخل آمریکا را از مرز ۶۱۴ میلیون دلار عبور دهد.

فیلم «ددپول و ولورین» از دنیای سینمایی مارول در هفتمین هفته‌ از‌ اکران خود توانسته مبلغ ۸٫۴ میلیون دلار از فروش بین‌المللی‌اش کسب کند تا فروش کل آن به  ۶۷۳٫۲ میلیون دلار برسد. با احتساب فروش داخلی و بین‌المللی، این اثر سینمایی تا به امروز یک میلیارد و ۲۸۷٫۲ میلیون دلار فروش داشته است.

در خلاصه داستان «ددپول و ولورین» آمده است: گروه جوانی از استعمارگران فضایی در حالی که انتهای یک ایستگاه فضایی متروک را جمع‌آوری می‌کنند، با وحشتناک‌ترین شکل زندگی در جهان روبه‌رو می‌شوند.

فیلم «ریگان» (Reagan) در دومین آخر هفته اکران خود توانست با فروش ۵،۲ میلیون دلاری در سینماهای آمریکا رتبه سوم‌ جایگاه پرفروش‌ترین‌های باکس‌آفیس را از آن‌ خود کند. فروش این اثر سینمایی تا به امروز نزدیک به ۱۸،۵ میلیون دلار بوده است.

«ریگان»، درامی تاریخی و زندگینامه‌ای به کارگردانی شان مک نامارا است و در آن بازیگرانی چون دنیس کواید، دیوید هنری، پنه‌لوپه آن میلر و... ایفای نقش کرده‌اند. در خلاصه داستان این اثر سینمایی آمده است: یوتیوبرهایی که به دنبال شهرت هستند، خود را در یک کابوس ماوراءالطبیعه می‌بینند و...

فیلم «بیگانه: رومولوس» (Alien: Romulus) جایگاه چهارم جدول باکس این آخر هفته را از آن خودش کرده است. این اثر سینمایی این هفته در گیشه‌های داخل آمریکا توانست مبلغ ۳٫۹ میلیون دلار بفروشد و فروش داخلی‌اش از مرز ۹۷٫۱ میلیون دلار عبور کرد. 

 فیلم سینمایی «با ما به پایان می‌رسد» (It Ends with Us) نیز توانست با فروش بیش از ۳.۷ میلیون دلار در جایگاه پنجمین فیلم پرفروش باکس‌آفیس آخر هفته را از آن خود کند. این اثر سینمایی اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته کالین هوور است و در آن بازیگرانی چون بلیک لایولی، جاستین بالدونی، جنی سلیت، کوین مک‌کید و… ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه داستان «با ما به پایان می‌رسد» به کارگردانی جاستین بالدونی آمده است: لیلی معتقد است عشق واقعی را با رایل پیدا کرده است، اما وقتی یک حادثه دردناک باعث آسیب گذشته می‌شود، او باید تصمیم بگیرد که آیا عشق به‌تنهایی می‌تواند ازدواج او را به پایان برساند یا خیر. با این حال، وقتی اولین عشق او به زندگی‌اش بازمی‌گردد، همه چیز پیچیده می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.