فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۱۰۷۱

پیشرفت ۱۱ درصدی نهضت ملی اسلامشهر/۱۵۰۰متقاضی بلاتکلیف

پیشرفت ۱۱ درصدی نهضت ملی اسلامشهر/۱۵۰۰متقاضی بلاتکلیف

​درحالی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از پیشرفت فیزیکی ۱۱ درصدی نهضت ملی مسکن اسلامشهر خبر داده که ثبت‌نام این پروژه‌ها از سال ۱۴۰۰ آغاز شده است.

به گزارش تجارت نیوز،

حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران درباره پروژه نهضت ملی مسکن اسلامشهر گفته است:‌طی هفته جاری با انجام عملیات لوله‌گذاری توسط آب و فاضلاب منطقه‌ای واگذاری پروژه 200 واحدی مآب سازه آغاز خواهد شد وی در جلسه با پیمانکاران پروژه 2700 واحدی عدل آباد اسلامشهر بر روند تسریع پروژه تصریح کرد و افزود: پروژه از پیشرفت 11 درصدی برخوردار است و در تمام بلوک‌ها عملیات بتن مگر و گودبرداری به اتمام رسیده است در تعدادی از بلوک‌ها سقف پنج یا چهار یا سوم و دوم نیز انجام شده است.

جنتی گفت: در حال حاضر 700 نفر کارگر و مهندس در پروژه مشغول به کار هستند و از محل تهاتر و کمک‌های صندوق توسعه مسکن اجازه نمی‌دهیم روند اجرای پروژه کُند شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در پایان از متقاضیان خواست با تکمیل به موقع آورده خود به افزایش سرعت فرایند اجرایی پروژه‌های مسکن ملی کمک کنند تا پروژه‌ها هرچه سریع‌تر تکمیل و تحویل شود و وارد فاز تورم مصالح در سال‌های آتی نشویم.

پروسه ثبت نام متقاضیان نهضت ملی مسکن اسلامشهر از نیمه دوم سال 1400 آغاز شد. یکی از متقاضیان این طرح به تسنیم، گفت:‌ آبان ماه سال 1400 برای نهضت ملی مسکن اسلامشهر ثبت‌نام کرده و تایید شدم. وی افزود: حدود دو سال بعد یعنی آبان 1402 (17 آبان‌ماه) اداره کل راه و شهرسازی استان تهران پیامک عدم تامین اراضی نهضت ملی مسکن را برای متقاضیان از جمله بنده ارسال و اعلام کرد در رباط‌کریم اراضی مورد نیاز تامین می‌شود.

وی بیان کرد: بعد از اعتراضات فراوان ثبت‌نام کنندگان، وزارت راه و شهرسازی از موضع خود عقب نشینی و اعلام کرد که هیچ متقاضی، به صورت اجباری به رباط کریم منتقل نخواهد شد و به زودی نیز زمین مناسب برای این این متقاضیان که بین 1000 تا 1500 نفر هستند فراهم خواهد شد.

وی یادآور شد: امروز پس از گذشت حدود یکسال خبری از تحقق وعده وزارت راه و شهرسازی مبنی بر تامین زمین مناسب برای این متقاضیان عملیاتی نشده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر حدود 1500 نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن اسلامشهر بلاتکلیف هستند. حدود یکاه قبل به اداره راه و شهرسازی مراجعه کرده و پیگیر وضعیت بلاتکلیفم شدم. در آن زمانبه بنده گفته شد تا چند روز آینده پیامک واریز آورده برای متقاضیان ارسال می شود ولی هنوز این اتفاق نیفتاده است.

 20 آبان‌ماه سال گذشته اداره کل راه و شهرسازی پیامکی به شرح زیر  را برای متقاضیان ارسال کرده بود:

«متقاضی محترم طرح نهضت ملی مسکن با عنایت به عدم تامین اراضی مناسب در شهرستان اسلامشهر و با توجه به وجود ظرفیت خالی در شهرستان مجاور به شهرستان رباط کریم انتقال داده می‌شوید.

متقضی است در صورت عدم تمایل به ساماندهی در شهرستان مذکور جهت انصراف حداکثر تا تاریخ 1402/08/30 به اداره راه و شهرسازی اسلامشهر واقع در شهرک قائمیه مراجعه کنید. اداره کل راه و شهرسازی استان تهران»

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.