فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۴۸۲۸

۱۰ بازیکن پردرآمد لیگ فوتبال عربستان برای فصل جدید

۱۰ بازیکن پردرآمد لیگ فوتبال عربستان برای فصل جدید

با توجه به قدرت نام ستاره‌ها و دستمزد بازیکنان جدید در لیگ فوتبال عربستان سعودی، صحبت‌ها در خصوص قراردادهای انتقال به باشگاه‌های لیگ‌های عربستان به سوژه مورد توجه رسانه‌ها تبدیل شده است.

به گزارش تجارت نیوز،

وبگاه آرتی عربی نوشت: «بارزترین شروع آن با ورود کریستیانو رونالدو ستاره پرتغالی به ورزشگاه‌های عربستان و به‌ویژه باشگاه النصر در ژانویه ۲۰۲۳ بود، در معامله‌ای که تمام دنیا را شوکه کرد، اما تبدیل به دروازه‌ای برای رسیدن ستاره‌های فوتبال به عربستان سعودی شد. مانند کریم بنزما و انگولو کانته برزیلی، نیمار و روبرتو فیرمینو، الجزایری ریاض محرز و ناچو فرناندز اسپانیایی، استیون برگوین هلندی و …».

لیست پردرآمدترین بازیکنان لیگ عربستان در فصل 2024-2025 را با توجه به اعداد وب سایت جهانی Capology که متخصص در محاسبه دستمزد و دستمزد بازیکنان است، بررسی می‌کنیم.

۱۰- الکساندر میتروویچ صربستانی (الهلال)

این مهاجم ۲۹ ساله در تابستان ۲۰۲۳ از باشگاه فولام انگلیس به الهلال پیوست و قراردادش در تابستان ۲۰۲۶ به پایان می‌رسد، او هفته‌ای ۴۸۰.۷ هزار یورو

۹- سرگی میلینکوویچ-ساویچ صربستانی (الهلال)

این هافبک ۲۹ ساله در جولای ۲۰۲۳ با قراردادی به مبلغ ۴۰ میلیون یورو از لاتزیو به الهلال پیوست و طبق قرارداد ساویچ هفته‌ای ۴۸۰.۷ هزار یورو یا سالانه ۲۵ میلیون یورو دستمزد دریافت می‌کند.

۸- انگولو کانته فرانسوی (اتحاد جده)

هافبک ۳۳ ساله فرانسوی در تابستان ۲۰۲۳ از چلسی به اتحاد جده رفت. اتحاد جده با پرداخت ۴۸۰.۷ هزار یورو در هفته یا سالانه ۲۵ میلیون یورو با او تا تابستان ۲۰۲۶ قرارداد امضا کرد.

۷- ایوان تونی انگلیسی (الاهلی جده)

این مهاجم ۲۸ ساله در آگوست ۲۰۲۴ از برنتفورد انگلیس برای الاهلی جده قرارداد امضا کرد و قراردادش تا تابستان ۲۰۲۸ اعتبار دارد.

تونی حقوق هفتگی تا ۴۹۰ هزار یورو در هفته یا ۲۵.۵ میلیون یورو در سال دریافت خواهد کرد.

۶- خالدو کولیبالی سنگالی (الهلال)

این مدافع ۳۳ ساله در تابستان ۲۰۲۳ راهی الهلال شد. قرارداد کولیبالی با الهلال تا تابستان ۲۰۲۶ اعتبار دارد و او هفتگی ۶۶۷ هزار یورو یا سالانه ۳۴.۷ میلیون یورو دستمزد دریافت می‌کند.

۵- سادیو مانه سنگالی (النصر)

پس از یک فصل حضور در “بوندسلیگا” با بایرن مونیخ، این مهاجم ۳۲ ساله در تابستان ۲۰۲۳ به کریستیانو رونالدو در النصر پیوست.

قرارداد مانه با النصر در تابستان ۲۰۲۶ به پایان می رسد و او در حال حاضر هفتگی ۷۶۹ هزار یورو یا سالانه ۴۰ میلیون یورو دستمزد می‌گیرد.

۴- ریاض محرز الجزایری (الاهلی جده)

ستاره ۳۳ ساله الجزایری در تابستان ۲۰۲۳ با قراردادی به مبلغ ۳۵ میلیون یورو با الاهلی جده قرارداد امضا کرد و از منچسترسیتی به این تیم پیوست قرارداد او با الاهلی در ژوئن ۲۰۲۷ به پایان می رسد.

۳- کریم بنزما فرانسوی (الاتحاد جده)

مهاجم ۳۵ ساله فرانسوی پس از پایان قراردادش از رئال مادرید جدا شد تا در سال ۲۰۲۳ به صورت آزاد با الاتحاد عربستان امضا کند.

بنزما هفته‌ای ۱.۹۲ میلیون یورو از الاتحاد حقوق دریافت می‌کند، یعنی سالانه ۱۰۰ میلیون یورو و قراردادش در تابستان ۲۰۲۶ به پایان می رسد.

۲- نیمار برزیلی (الهلال)

ستاره ۳۲ ساله برزیلی در تابستان ۲۰۲۳ با قراردادی ۹۰ میلیون یورویی از پاری سن ژرمن به الهلال پیوست و دستمزد هفتگی ۱.۹۲ میلیون یورو یا سالانه ۱۰۰ میلیون یورو دریافت می‌کند.

۱- کریستیانو رونالدو پرتغالی (النصر)

در صدر فهرست پردرآمدترین بازیکنان، ستاره ۳۹ ساله پرتغالی قرار دارد که هر هفته ۳.۸۴ میلیون یورو یا سالانه ۲۰۰ میلیون یورو از النصر دریافت می‌کند که بیش از دو برابر دریافتی نیمار، دومین نفر در این فهرست است.

رونالدو سومین فصل خود را با النصر بازی می‌کند که آخرین فصل او بر اساس قراردادی است که بین دو تیم در زمستان ۲۰۲۳ امضا شده است.

قابل ذکر است که رونالدو در فصل گذشته لیگ عربستان در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ با ۳۵ گل به عنوان بهترین گلزن لیگ عربستان شناخته شد که از نظر تعداد گل زده در یک فصل در تاریخ این رقابت‌ها یک رکورد محسوب می‌شود.

منبع : شفقنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.