فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۲۵۲

رونمایی از ۲ رقم جدید برنج برای افزایش درآمد برنج‌کاران شمال

 رونمایی از ۲ رقم جدید برنج برای افزایش درآمد برنج‌کاران شمال

به گفته رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور، توکا و هستی دو قم جدید برنج کشور است که در تولید ارقام جدید برنج، افزاش درآمد و افزایش تولید برای کشاورزان توامان دنبال می‌شود.

به گزارش تجارت نیوز،

مریم حسینی رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اعلام دو رقم جدید برنج در کشور اظهار کرد:  توکا و هستی دو قم جدید برنج کشور است که رقم هستی حاصل پژوهش مشترک با سازمان انرژی اتمی بوده که این رقم متحمل به خشکی آخر فصل است. 

وی با بیان اینکه رقم توکا آخرین رقم برنج است، گفت: رقم توکا ترکیب دو رقم چهارم دیلمانی و علی کاظمی بوده که این رقم همان کیفیت ارقام محلی را داشته و ارتفاع بوته حدود 10 سانت کمتر شده یک هفته تا 10 روز زودتر به بار می‌نشیند. 

رئیس موسسه تحقیقات برنج کشور با اشاره به اینکه ارقام جدید رقم جدید، عطر و بوی برنج محلی را داشته و در شرایط آب و هوای نامساعد نیز مقاومت بیشتری دارد، افزود: در تولید ارقام جدید برنج، افزاش درآمد و افزایش تولید برای کشاورزان توامان دنبال می‌شود و از زمان بذرپاشی در خزانه تا رسیدگی 120 روز زمان طول دوره رشد این ارقام است. 

حسینی با اشاره به ویژگی‌های استانداردهای یک رقمی برنج جدید بیان کرد: یکی از موارد مهم، توجه به خصوصیات ظاهری و فیزیک دانه است و کیفیت پخت نیز جزو ویژگی‌های استاندار است که کشاورزان برای تهیه این ارقام می‌توانند به موسسه تحقیقات کشور مراجعه کنند. 

به گزارش تسنیم، برنج کشت دوم، برنج هاشمی، برنج طارم، برنج علی کاظمی، برنج صدری گیلان، برنج شیرودی شمال، برنج قهوه‌ای، برنج، کامفیروز اصل، برنج سرلاشه، برنج فجر، برنج ندا، برنج عنبربو، برنج خزر، حسن سرائی و غیره از جمله ارقام دیگر برنج هستند.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.