کد مطلب: ۹۴۴۵۱۴

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

اینستاگرام کیفیت ویدیوهای غیرمحبوب را کاهش می‌دهد

اینستاگرام کیفیت ویدیوهای غیرمحبوب را کاهش می‌دهد

اینستاگرام به تازگی اعلام کرده است که کیفیت ویدیوها به میزان محبوبیت آن‌ها بستگی دارد؛ به این معنی که ویدیوهای پرطرفدار با کیفیت بالاتری نمایش داده می‌شوند، در حالی که ویدیوهای کمتر دیده‌شده کیفیت کمتری خواهند داشت. این تغییر باعث ایجاد نگرانی‌هایی در مورد عدالت برای تولیدکنندگان کوچک‌تر شده و بحث‌های زیادی را در بین کاربران به راه انداخته است.

به گزارش تجارت نیوز،

اخیراً، خبرهایی منتشر شده که نشان می‌دهد کیفیت ویدیوهای اینستاگرام به محبوبیت آن‌ها وابسته است. طبق گفته آدام موسری، مدیر اجرایی متا که اینستاگرام و تردز را هدایت می‌کند، ویدیوهایی که محبوب‌تر هستند، در کیفیت بالاتری نمایش داده می‌شوند، در حالی که ویدیوهای کمتر محبوب با کیفیت کمتری ارائه می‌شوند.

موسری در ویدیویی که توسط سایت ورج منتشر شد، گفت اینستاگرام تلاش می‌کند تا «بهترین کیفیت ویدیو را که می‌توانیم ارائه دهیم.» او ادامه داد: «اگر ویدیو برای مدت طولانی دیده نشود ما به سمت کیفیت پایین‌تر حرکت خواهیم کرد.»

این اطلاعات چندان جدید نیست؛ متا سال گذشته نیز در مورد استفاده از تنظیمات مختلف کدگذاری برای ویدیوها بر اساس محبوبیت آن‌ها توضیحاتی ارائه داده بود. اما بعد از اینکه یکی از کاربران ویدیوی موسری را در تردز به اشتراک گذاشت، بسیاری از کاربران سوالات و انتقادات خود را مطرح کردند و یکی از آن‌ها این رویکرد را دیوانه‌وار توصیف کرد.

انتقادات و توضیحات مدیر اینستاگرام

بحث‌هایی که به‌دنبال این اعلامیه به وجود آمد، موسری را وادار کرد تا جزئیات بیشتری ارائه دهد. او توضیح داد که این تصمیمات در سطح کلی اتخاذ می‌شود و به صورت فردی نیست. به عبارت دیگر، این‌گونه نیست که تعاملات یک بیننده خاص بر کیفیت ویدیویی که برای آن‌ها پخش می‌شود، تأثیر بگذارد. موسری افزود: «ما به کیفیت بالاتر (کدگذاری پرهزینه‌تر و ذخیره‌سازی گران‌تر برای فایل‌های بزرگتر) برای تولیدکنندگانی که بازدید بیشتری دارند، تمایل داریم.»

تبعات برای تولیدکنندگان کوچک محتوا

تعدادی از کاربران در انتقادی اعلام کردند که این رویکرد سیستمی را ایجاد می‌کند که به نفع تولیدکنندگان محبوب عمل می‌کند. به این معنا که تولیدکنندگان معروف می‌توانند ویدیوهای خود را با بالاترین کیفیت منتشر کنند و این امر محبوبیت آن‌ها را بیشتر می‌کند، در حالی که تولیدکنندگان کوچک‌تر نمی‌توانند از این فرصت بهره‌برداری کنند. موسری به این نگرانی پاسخ داد و گفت: «این نگرانی به جا است اما در عمل به نظر نمی‌رسد که این موضوع چندان تأثیرگذار باشد، زیرا تغییر کیفیت چندان بزرگ نیست و اینکه آیا مردم با ویدیوها تعامل می‌کنند، بیشتر به محتوای ویدیو بستگی دارد تا کیفیت آن.»

موسری تصریح کرد که کیفیت برای تولیدکننده اصلی ویدیو بسیار مهم‌تر است. این نکته می‌تواند بر نگرانی‌های موجود در مورد عدالت در پلتفرم تأثیر بگذارد. در واقع به نظر می‌رسد که تغییرات کوچک در کیفیت ویدیو ممکن است بر روی دیده شدن آن تأثیرگذار باشد و این می‌تواند مشکلاتی را برای تولیدکنندگان کوچک‌تر ایجاد کند که تلاش دارند تا دیده شوند و رشد کنند.

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه علم و فناوری تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

تیترِ یک

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار