کد مطلب: ۹۲۴۲۰۹

نیاز شش هزار میلیارد تومانی قطار شهری اهواز

نیاز شش هزار میلیارد تومانی قطار شهری اهواز

پروژه قطار شهری اهواز برای تکمیل مرحله اول و دوم به حدود شش هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: تفاهم‌نامه اولیه اجرای دوباره پروژه قطار شهری اهواز با یک شرکت مجری فعال در کشور در حال آماده شدن است.

حجت‌الله سلیمانی گفت: در این دو سه ماه اخیر با بزرگترین پیمانکاران مجری پروژه‌های قطار شهری در سطح کشور از جمله قرارگاه خاتم الانبیا، شرکت‌های وابسته به وزارت دفاع و پیمانکاران بخش خصوصی مذاکره کرده‌ایم.

به گفته‌ وی، در حال حاضر به جمع‌بندی نهایی رسیده‌ایم و متن اولیه تفاهم‌نامه با یک شرکت مجری فعال در سطح کشور آماده شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی اولیه این است که با حدود شش هزار میلیارد تومان، تونل مرحله اول و دوم مترو از سه راه فرودگاه تا میدان دانشگاه تکمیل شود.

سلیمانی اضافه کرد: چهار ایستگاه سه راه فرودگاه، چهارشیر، سلمان فارسی و میدان ساعت نیز تکمیل و سطح سکوی شش ایستگاه اجرا می‌شود، همچنین بخشی از تأسیسات ویژه ایستگاه‌ها نیز در این قرارداد تأمین خواهد شد و پیگیری برای انعقاد قرار تأمین واگن نیز انجام می‌شود.

وی با اشاره به تأمین منابع مالی برای آغاز اجرای پروژه قطار شهری اهواز، عنوان کرد: این تفاهم‌نامه قبل از شروع به کار دولت جدید، عملیاتی می‌شود و عملیات اجرایی آن در مدت 18 ماه انجام خواهد شد.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.