خبر مهم:

کد مطلب: ۹۲۴۳۶۵

فعالیت ۹۵ شرکت دانش بنیان در کرمانشاه

فعالیت 95 شرکت دانش بنیان در کرمانشاه

معاون فناوری پارک علم و فناوری استان کرمانشاه، گفت: اکنون 95 شرکت دانش‌بنیان در استان کرمانشاه فعالیت می‌کنند که 10 شرکت آن در حوزه کشاورزی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، شهاب خوش‌خوی در نشست ترویجی شرکت‌های دانش بنیان و فناور حوزه کشاورزی که در برج فناوری برگزار شد با بیان اینکه فرصت بسیار خوبی برای توسعه و فعالیت شرکت‌های فناور و دانش بنیان استان در حوزه کشاورزی فراهم شده است، اظهار داشت: همکاری تنگاتنگ سازمان جهاد کشاورزی استان و پارک علم و فناوری کرمانشاه فرصتی ایجاد کرده که شرکت‌های دانش بنیان و فناور این بخش بتوانند از ظرفیت‌های کامل قانونی در حوزه کشاورزی استان بهره‌مند شوند.

معاون پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با بیان اینکه بستر توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در بخش کشاورزی آماده است، افزود: در پارک علم و فناوری استان کرمانشاه تمامی خدمات به شرکت‌های فناور و دانش بنیان استان ارائه می‌شود.

خوش‌خوی گفت: در این نشست قرار است ظرفیت‌های شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان و مشوق‌ها و سیاست‌های حمایتی که سازمان جهاد کشاورزی برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان تدوین کرده است ارائه شود.

وی افزود: فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در این حوزه باید سرعت بگیرد.

مدیرمرکز رشد کشاورزی پارک علم و فناوری استان کرمانشاه در ادامه این نشست با بیان اینکه از ابتدای فعالیت پارک علم و فناوری استان کرمانشاه در مرکز رشد کشاورزی از 179 واحد حمایت شده است، افزود: بیشتر این واحد ها در حوزه‌های  ماشین‌آلات کشاورزی، گیاهان دارویی (تولید، فرمولاسیون و استخراج مواد موثره)، دام و طیور، زراعت، صنایع تبدیلی، گیاه پزشکی، تولید نهاده‌های کشاورزی، فناوری زیستی و مدیریت آب فعال هستند.

 نسترن کاظمی خاطرنشان کرد: اکنون 95 شرکت دانش‌بنیان در استان کرمانشاه فعالیت می‌کنند که 10 شرکت آن در حوزه کشاورزی است.

کاظمی گفت: واحدهای فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری استان کرمانشاه در حوزه کشاورزی موفق به تولید 106 کالا و خدمات تجاری شده در این حوزه شده‌اند.

وی افزود: چهار ساختار فناورانه‌ای که در حوزه کشاورزی در پارک علم و فناوری کرمانشاه هم‌اکنون فعال است؛ شامل مرکز نوآوری کشاورزی هوشمند، مرکز نوآوری ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، مرکز نوآوری گیاهان دارویی و مرکز نوآوری سموم و کودهای شیمیایی است.

کاظمی با بیان اینکه شرکت‌های فناور و دانش بنیان بسیار خوبی درسطح استان داریم که برخی از این شرکت‌ها  تنها تولید کننده در کشور هستند، گفت: تنها تولید کننده خط تولید نشا (بذرکار، نشاکار و...)، تنها طراح و تولید کننده ماشین نشا جذبی و ماشین نشا کار برنج در کشور ، تنها طراح و تولیدکننده هد برداشت نخود پایه کوتاه، تنها تولید کننده بذر کاملینا در کشور، تنها تولید کننده بذر یولاف در کشور، تنها تولید کننده جونده کش از پسماندهای گیاهی و  تولید گیاهچه‌های کشت بافتی وانیل برای اولین بار در ایران، برخی از این دستاوردها هستند.

در ادامه مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به تشریح فعالیت‌های این سازمان در حمایت از شرکت‌های فناور و دانش بنیان پرداخت و گفت: زمینه‌های فعالت صاحبان ایده در حوزه کشاورزی فراهم شده است.

امان اله میرزایی، افزود: تسهیل و تسریع اخذ استعلام یا صدور مجوزهای لازم، حمایت‌های مالی مستقیم و غیرمستقیم شامل یارانه سود تسهیلات، کاهش سهم آورده متقاضی، اولویت‌دهی به خریدهای سازمان از محصولات دانش بنیان استان، اولویت در واگذاری اراضی منابع ملی مورد نیاز طرح‌ها تسریع در تغییر کاربری اراضی مورد نیاز مجریان طرح‌ها با تایید واحد تخصصی و برگزاری رویدادهای اعلام نیازهای فناورانه بخشی از حمایت‌های این سازمان از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان کرمانشاه است.

میرزایی گفت: هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در خصوص بازار و صادرات محصولات، همکاری در آزمون‌های مورد نیاز جهت بررسی و ارزیابی فنی و کیفی محصولات کشاورزی، هماهنگی جهت استفاده از مزارع و آزمایشگاه‌های تخصصی تحقیقاتی، ظرفیت سازی و مشارکت در تامین زمین جهت مزارع الگویی نمایشی و ترویجی، حمایت از انعقاد قراردادهای همکاری و هم‌افزایی میان شرکت‌ها و تولیدکنندگان و همکاری با بخش تحقیق و توسعه شرکت‌های دانش بنیان از دیگر مشوق‌ها و حمایت‌های سازمان جهاد کشاورزی از شرکت‌های فناور و دانش بنیان استان است.

وی با اشاره به حضور در نمایشگاه‌های داخلی استان کرمانشاه، افزود: در این راستا بخشی از هزینه‌های حضور در نمایشگاه‌های داخلی استان در حوزه کشاورزی به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور علاقه‌مند پرداخت می‌شود.

در این جلسه فرآیند انعقاد تفاهم‌نامه ترویجی و سیاست‌های حمایتی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور حوزه کشاوزی تشریح شد.

 

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.