کد مطلب: ۹۲۶۸۴۷

۲۵۱ هکتار از مزارع کشاورزی لرستان دچار حریق شد

251 هکتار از مزارع کشاورزی لرستان دچار حریق شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از آتش سوزی 251 هکتار از مزارع دیم و آبی در لرستان خبر داد.

به گزارش تجارت نیوز،

سیدعماد شاهرخی افزود: بهار و تابستان امسال ۱۷۷ هکتار گندم دیم با برآورد خسارت ۶۱ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال و ۱۱ هکتار مزارع گندم آبی نیز با مبلغ هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال دچار آتش سوزی شد.

وی با اشاره به خسارت ۹۶۰ میلیون ریالی آتش سوزی در ۲ هکتار مزارع دیم عدس اظهار داشت: همچنین ۶۱.۵ هکتار اراضی دیم زیر کشت جو نیز دچار آتش سوزی و ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به کشاورزان خسارت وارد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: در مجموع از ابتدای امسال تاکنون ۸۲ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال به دلیل وقوع آتش سوزی در سطح ۲۵۱.۵ هکتار از مزارع استان، به کشاورزان استان خسارت وارد شده که وضعیت بیمه این اراضی در دست بررسی است.

شاهرخی با اشاره به اینکه بیشترین آتش سوزی ها متعلق به شهرستان های کوهدشت، خرم آباد و چگنی بوده است افزود: باتوجه به اقدامات پیش آگاهی و پیشگیری انجام شده در سال جاری ، این سطح از خسارت آتش سوزی نسبت به سال گذشته حدود ۷۹ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: ۱۰۰ نفر در قالب ۱۱ تیم نیروی واکنش سریع در سطح تمامی شهرستان ها تشکیل و رزمایش مقابله با آتش سوزی کاه و کلش مزارع پس از برداشت، با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها و ادارات منابع طبیعی، آتش نشانی، نیروی انتظامی، حفاظت محیط زیست و کشاورزان در استان برگزار شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: باتوجه به اینکه جلوگیری از سوزاندن بقایای گیاهی پس از برداشت محصول تاثیر بسزایی در مقابله با آتش سوزی مزارع دارد شبکه پیش آگاهی و پیشگیری از آتش سوزی تشکیل، کلاس های آموزش برای کشاورزان و روستاییان برگزار و اطلاع رسانی از طریق پیامک و بستر فضای مجازی انجام شده است.

شاهرخی با اشاره به شناسایی مناطق پرخطر و برنامه ریزی لازم برای برداشت زودتر محصول در این مناطق اظهار داشت: همچنین تمامی کمباین داران ملزم به تجهیز ماشین آلات برداشت به کپسول های آتش نشانی شدند.

به گفته وی روز گذشته نیز آتش سوزی در چند هکتار از مزارع شهرستان ازنا گزارش شد که سطح و برآورد میزان خسارت پس از بررسی و جمع بندی نهایی اعلام خواهد شد.

۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در لرستان وجود دارد.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.