کد مطلب: ۹۲۸۵۱۹

شناسایی و دستگیری ۳۱۰ عامل آتش سوزی در لرستان

شناسایی و دستگیری 310 عامل آتش سوزی در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: 310 نفر از عاملان آتش سوزی مناطق تحت مدیریت در لرستان به مراجع قانونی معرفی شدند.

به گزارش تجارت نیوز،

علی سالاروند با اشاره به آتش سوزی های هفته گذشته در سطح مراتع و مناطق تحت مدیریت این اداره کل بیان کرد: اطفاء حریق در بخش‌هایی از مناطق و حاشیه مناطق تحت مدیریت‌ حفاظت محیط زیست استان با حضور به‌ موقع نیروهای یگان حفاظت محیط‌ زیست در کنار کارکنان اداره کل منابع طبیعی و همیاران طبیعت انجام شد.

وی اظهار داشت: با حضور به‌ موقع نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان با همراهی کارکنان منابع طبیعی و همیاران طبیعت، بخش‌هایی از مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان و حاشیه آنها در شهرستان‌های خرم آباد، بروجرد، الیگودرز و پلدختر اطفاء شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به اینکه حدود ۳۵ هکتار آتش سوزی بصورت پراکنده در مناطق حفاظت شده استان صورت گرفته افزود: بیشتر این آتش سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع خارج از مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان بود اما همواره نیروها و محیط‌بانان اداره‌ کل حفاظت محیط زیست در اطفاء حریق حضور پر رنگ و فعال داشته‌اند.

سالاروند با تشکر از همکاری همیاران و طبیعت دوستان، از همه دوستداران محیط زیست و حیات وحش خواست در صورت مشاهده هر گونه آتش سوزی با شماره تلفن‌های شبانه روزی ۱۵۴۰ (محیط‌ زیست) و ۱۵۰۴ (منابع طبیعی) تماس بگیرند.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه انجام شده برای جلوگیری از آتش سوزی های احتمالی در مناطق تحت مدیریت استان یادآور شد: علاوه بر اینکه از طریق رسانه ها و فضای مجازی بر لزوم اقدامات پیشگیرانه تاکید شد با ایجاد آتش بر و تامین تجهیرات مقابله با آتش سوزی در سطح استان اقدام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان در خصوص سوزاندن عمدی کاه و کلش مزارع تاکید کرد: تاکنون بیش از ۳۱۰ مورد شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده است که با این افراد برخورد جدی و بدون اغماض خواهد شد.

سالاروند ادامه داد: همچنین با خرید چندین دستگاه تراکتور در سطح مناطق تحت مدیریت استان اقدام به ایجاد آتش بر شد و در حال حاضر تمام مناطق تحت مدیریت تحت پوشش آتش بر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ۳۲۲ هزار هکتار از عرصه های طبیعی استان تحت مدیریت حفاظت محیط زیست لرستان قرار دارد، گفت: با برقراری گشت های مستمر و هوشمندسازی سطح مناطق استان و دوربین های دقیق و هوشمند تمام مناطق تحت مدیریت قرار داشته و هرگونه اقدام به آتش سوزی در حال رصد است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان عنوان کرد: شیفت بندی های مستمر یگان حفاظت و تعیین گروه ها و عوامل مورد نیاز و از طرفی تامین تجهیزات مورد نیاز اطفا حریق در سطح مناطق تحت مدیریت استان در دستور کار قرار گرفته است و در این راستا ۲۳ دمنده، ۵۰ بسته اطفا حریق، ۸۰ آتش کوب در اختیار محیط بانان استان قرار گرفت و علاوه بر آن سال گذشته نیز تجهیزاتی در اختیار برخی دهیاری های استان جهت اطفا حریق احتمالی قرار گرفته است.

سالاروند با بیان اینکه اغلب آتش سوزی های مناطق تحت مدیریت استان در مراتع رخ داده است اضافه کرد: خوشبختانه خسارت چندانی به محیط زیست استان وارد نشده است.

وی اظهار داشت: بی‌احتیاطی و سهل‌انگاری گردشگران طبیعی و رهگذران در تفرجگاه‌های طبیعی، رهاسازی اشیا مانند شیشه در داخل عرصه‌ها و تابش نور خورشید و عمل به‌عنوان ذره‌بین و به‌تبع آن آتش‌گرفتن مناطق و گاها آتش‌سوزی عمدی از مهم‌ترین عوامل آتش‌سوزی در مناطق است.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.