کد مطلب: ۹۴۰۲۱۷

آغاز پائیز ۱۴۰۳ با بارش نسبی/ ۸ استان اما بدون یک‌ قطره بارش

آغاز پائیز 1403 با بارش نسبی/ ۸ استان اما بدون یک‌ قطره بارش

درحالی که پاییز امسال در مجموع کشور در دو هفته نخست با رشد ۳۳درصدی بارش‌ها نسبت به میانگین درازمدت و رشد ۲۷درصدی بارش‌ها نسبت به سال قبل آغاز شده، ۸ استان در این مدت حتی یک‌قطره بارش نیز نداشتند.

به گزارش تجارت نیوز،

 بررسی آمار ریزش‌های جوی از ابتدای سال آبی جدید (شروع مهر 1403) تا سیزدهم این ماه نشان می‌دهد که ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل 3.3 میلیمتر است. این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (55 ساله) که 2.5 میلیمتر در مدت مشابه بوده، 33درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (2.6 میلیمتر) بالغ بر 27درصد افزایش داشته است.

بر اساس آمار رسمی شرکت مدیریت منابع آب ایران، بیشترین میزان رشد بارش‌ها را در استان قزوین شاهد بودیم به‌طوری که با ثبت بارش19.9 میلیمتری در دو هفته نخست مهرماه، در برابر بارش یک‌میلیمتری متوسط درازمدت در مدت مشابه، 1890 درصد رشد داشته است.

همچنین استان‌های کهگیلویه‌وبویراحمد، یزد، ایلام، لرستان، چهارمحال‌وبختیاری، سیستان‌وبلوچستان، خوزستان و کرمانشاه، 8 استانی هستند که در سیزده روز ابتدایی سال آبی جدید، حتی یک قطره باران نیز نداشتند و با بارندگی صفر در این مدت مواجه‌اند. درحالی که در 7 استان (به‌جز استان کهگیلویه‌وبویراحمد) در مدت مشابه سال قبل شاهد بارش بوده‌ایم.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.