کد مطلب: ۹۰۷۰۸۵

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

مسکن جایگزین برای شهروندان آسیب‌دیده اماراتی از سیل/ خدمات بدون هزینه اضافی ارائه می‌شوند

مسکن جایگزین برای شهروندان آسیب‌دیده اماراتی از سیل/ خدمات بدون هزینه اضافی ارائه می‌شوند

ولیعهد دبی، شیخ حمدان، دستور به تشکیل کمیته‌ای برای بررسی فوری همه درخواست‌های شهروندان آسیب‌دیده اماراتی از بارندگی شدید داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از اکونومی‌میدل‌ایست، شیخ حمدان، ولیعهد دبی، دستور تشکیل کمیته‌ای برای بررسی فوری همه درخواست‌های شهروندان اماراتی آسیب‌دیده از سیل و باران شدید داد. او همچنین به دپارتمان زمین دبی و آژانس تنظیم مقررات املاک دستور داد تا با توسعه‌دهندگان ملک برای تسریع در بازگرداندن وضعیت عادی در همه جوامع هماهنگ شوند.

حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم، ولیعهد دبی و رئیس شورای اجرایی دبی، مجموعه‌ای از ابتکارات و اقدامات را برای کاهش فوری تاثیرات هوای شدید در دبی تصویب کرد که در جلسه اخیر او با سران نهادهای دولتی تدوین شده بود. در این نشست که با حضور شیخ مکتوم بن محمد بن راشد آل مکتوم، معاون اول حاکم دبی، معاون نخست‌وزیر و وزیر دارایی برگزار شد، پیشرفت تلاش‌ها برای کاهش پیامدهای هوای شدید در امارات ارزیابی شد. تیم‌های زمینی دولت دبی، با حمایت داوطلبان جامعه، فعالانه روی راه‌حل‌های فوری برای چالش‌ها کار می‌کنند تا از ارزیابی دقیق وضعیت در مناطق آسیب‌دیده مطلع شوند.

حمدان دستور تشکیل کمیته‌ای برای بررسی فوری همه درخواست‌های شهروندان اماراتی را صادر کرد که از باران شدید آسیب دیده‌اند. این کمیته مناسب‌ترین اقدامات را برای رسیدگی به این درخواست‌ها با اولویت تعمیر و بازسازی خانه‌های شهروندان آسیب‌دیده تعیین خواهد کرد.

بازگشت به حالت عادی

شیخ حمدان همچنین به اداره زمین دبی و آژانس تنظیم مقررات املاک و مستغلات (RERA) دستور داد تا با توسعه‌دهندگان املاک برای تسریع در بازگرداندن وضعیت عادی در تمام جوامع تحت مدیریت توسعه‌دهندگان هماهنگ شوند. تمام شرکت‌های مدیریت مسکونی و توسعه‌دهندگان املاک و مستغلات، خدماتی مانند مسکن جایگزین برای ساکنان تحت تاثیر سیل، توزیع غذا بین افراد آسیب‌دیده، خدمات جامع کنترل آفات، افزایش امنیت برای اطمینان از ایمنی ساکنان، کمک به بازگشت به املاک مسکونی مانند نظافت داخلی؛ پایش و مستندسازی خسارات ناشی از بارندگی در دوره پوشش بیمه و کمک در ارزیابی خطرات احتمالی برای اموال بدون هزینه اضافی ارائه می‌دهند.

شیخ حمدان با بیان اینکه دبی مصمم است از همه کسانی که تحت تاثیر شرایط نامساعد جوی قرار گرفته‌اند حمایت کند، گفت شخصاً بر پیشرفت اقدامات نظارت خواهد کرد. او تاکید کرد که تیم‌های حضوری از همه شهروندان و ساکنان حمایت موثر خواهند کرد.

تشکیل کمیته جدید

شیخ حمدان همچنین دستور داد برای حمایت از مردم آسیب‌دیده کمیته‌ای به ریاست عمر بوشهاب، مدیرعامل مؤسسه مسکن محمد بن راشد، تشکیل شود. اعضای کمیته همچنین شامل اداره توسعه جامعه دبی، شهرداری دبی، اداره راه و حمل‌ونقل، اداره برق و آب دبی و اداره اقتصاد و گردشگری هستند. وظیفه این کمیته دریافت و رسیدگی سریع به درخواست‌های شهروندان آسیب‌دیده از باران اخیر است تا اطمینان حاصل شود که نگرانی‌ها و نیازهای آن‌ها به طور موثر رسیدگی می‌شود.

شیخ حمدان از وزارت اقتصاد و گردشگری به دلیل همکاری با بخش خصوصی و هتل‌ها در دبی برای فراهم کردن اسکان موقت برای شهروندان آسیب‌دیده از بارندگی شدید تا تعمیر خانه‌هایشان قدردانی کرد. او بر اهمیت ارائه مسکن فوری برای همه شهروندان آسیب‌دیده در طول دوره تعمیر تاکید کرد و گفت رفاه شهروندان اولویت اصلی دولت است.

حمدان امور اسلامی و فعالیت‌های خیریه دبی را با نظارت و ارائه حمایت‌های بشردوستانه به افراد نیازمند اداره کرد. او همچنین به اداره توسعه جامعه دستور داد تا پلتفرم «جود» را برای دریافت کمک‌های بخش خصوصی به منظور ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم آسیب‌دیده از آب‌وهوای شدید در امارات فعال کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.