خبر مهم:

کد مطلب: ۹۰۹۴۸۶

کسری بودجه عربستان در سه ماهه اول ۲۰۲۴ چقدر است؟

 کسری بودجه عربستان در سه ماهه اول 2024 چقدر است؟

وزارت دارایی عربستان امروز یکشنبه اعلام کرد کسری بودجه این کشور در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به حدود ۱۲.۳۸۷ میلیارد ریال (حدود ۳.۳ میلیارد دلار) رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وزارت دارایی عربستان در بیانیه‌ای افزود: مجموع درآمدهای عربستان در سه ماهه اول ۲۹۳ میلیارد و ۴۳۳ میلیون ریال بوده که از این میزان ۱۸۱ میلیارد و ۹۲۲ میلیون ریال آن مربوط به درآمدهای نفتی بوده که حدود ۶۲ درصد از درآمدها را تشکیل می‌دهد و ۱۱۱ میلیارد و ۵۱۲ میلیون ریال آن درآمد غیرنفتی بوده است. »

عربستان بزرگترین صادرکننده نفت جهان، پس از کاهش تولید به عنوان بخشی از توافق با اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفت، روزانه حدود ۹ میلیون بشکه نفت به بازارهای جهانی انرژی صادر می‌کند که بسیار کمتر از توان تولید روزانه حدود ۱۲ میلیون بشکه‌ای این کشو است.

ریاض همچنین برنامه اصلاحات بلندپروازانه اما پرهزینه خود را در قالب چشم انداز ۲۰۳۰ به ابتکار و با پشتیبانی محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور دنبال می‌کند که هدف از آن تنوع بخشیدن به اقتصاد و کاهش وابستگی به درآمد‌های نفتی است.

وزیر دارایی عربستان همچنین ضمن پیش‌بینی تداوم کسری بودجه کشورش تا سال ۲۰۲۶ تصریح کرد دولت برای کمک به توسعه و تنوع اقتصاد و تحریک رشد و در عین حال حفظ پایداری مالی، همچنان اجرای اصلاحات ساختاری در بخش‌های مالی و اقتصادی را دنبال خواهد کرد.

منبع : شفقنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.