خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۰۹۷۲

جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ از زبان سخنگوی دولت:

لایحه بودجه بازهم با نامه به مجلس می‌رسد/ حقوق بازنشستگان و کارکنان چقدر بالا می‌رود؟

لایحه بودجه بازهم با نامه به مجلس می‌رسد/ حقوق بازنشستگان و کارکنان چقدر بالا می‌رود؟

ظاهرا قرار است لایحه بودجه 1403 باز هم در قالب نامه به دست مجلسی‌ها برسد و این در حالیست که هنوز کار بررسی برنامه هفتم توسعه به اتمام نرسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، در حالی که روز گذشته خبری مبنی بر تقدیم لایحه بودجه 1403 توسط ابراهیم رئیسی- رئیس دولت سیزدهم به مجلس منتشر شد، امروز ارسال آن مشروط به اتمام بررسی برنامه هفتم توسعه شده است. البته اولین آمار و ارقام مربوط به این لایحه از زبان سخنگوی دولت اعلام و گفته شد که احتمالا بودجه به مانند سال گذشته در نامه‌ای به دست بهارستان‌نشینان خواهد رسید.

هرچند تا زمان نگارش این مطلب خبری از نامه رئیسی نیست و برخی رسانه‌ها از ارسال بودجه به مجلس در هفته آینده خبر داده‌اند. با اینحال، احسان خاندوزی- سخنگوی دولت در نشست خبری خود اعلام کرده که امروز در آخرین روز آبان ماه لایحه بودجه با نامه رئیس جمهوری تقدیم مجلس می‌شود. این در حالیست که برنامه هفتم توسعه کماکان در مجلس در حال چکش‌کاری است.

-5974476474729741754_120

جزئیات لایحه بودجه از زبان سخنگوی دولت

افزایش حقوق ۱۸ درصدی برای کارکنان و ۲۰ درصدی نیز برای بازنشستگان در بودجه سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است.

احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری امروز با خبرنگاران بیان کرد: با توجه به تغییر قانون برای تقدیم بودجه، دولت مکلف شده بود که کلیات و جداول اصلی و احکام درآمدی و هزینه‌ای را در آبان‌ماه تقدیم مجلس کند؛ البته مجلس برای تعیین تکلیف برنامه تقاضای تعویق داشت و امروز تا دقایقی دیگر بودجه 1403 با نامه رییس‌جمهور به مجلس ارسال خواهد شد.

وی افزود: رشد بودجه عمومی دولت در سال آینده حدود 18 درصد افزایش داشته و دولت تلاش کرده در مواردی که کمترین میزان نیاز به افزایش مصارف وجود دارد اتفاق بیفتد تا کسری و تورم کمتری به جامعه و مردم تحمیل شود.

خاندوزی اظهار داشت: افزایش حقوق 18 درصدی برای کارکنان و 20 درصدی نیز برای بازنشستگان در بودجه سال 1403 در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به سوال تسنیم درخصوص تقدیم بودجه به مجلس توضیح داد: با توجه به عدم اتمام بررسی برنامه هفتم توسعه در مجلس، امروز مرحله اول یعنی کلیات بودجه به‌همراه نامه رسمی رئیس‌جمهوری به مجلس تقدیم می‌شود و همان‌طور که سخنگوی دولت اعلام کرد، رئیس‌جمهوری به‌زودی در صحن مجلس حاضر شده و توضیحاتی را پیرامون لایحه بودجه 1403 ارائه خواهد کرد.

به گفته خاندوزی، تراز عملیاتی بودجه به 308 هزار میلیارد تومان کاهش یافته است. 13.65 میلیارد یورو برای واردات کالاهای اساسی در نظر گرفته شده است.

صادرات نفت روزانه یک میلیون و 350 هزار بشکه به قیمت 65 یورو خواهد بود.

 

 

 

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.