کد مطلب: ۸۹۴۵۸۵

مشکل بزرگ رانندگان ایرانی برای سفر به اروپا

مشکل بزرگ رانندگان ایرانی برای سفر به اروپا

رییس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی ایران گفت: متاسفانه کشورهای اروپایی بجز ایتالیا به راننده‌های ایرانی ویزا نمی‌دهند که آن هم محدود بوده و به شکل گیری صف در مرزها انجامیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، رضا رستمی در هفتمین جلسه هیات نمایندگان اتاق ایران گفت: از اول سال جاری میلادی بیمه مرکزی ایران تحریم شد و این امر ترانزیت ایران را با مشکل زیادی رو به رو کرده است. 

وی افزود: متاسفانه کشور‌های اروپایی بجز ایتالیا به راننده‌های ایرانی ویزا نمی‌دهند که آن هم محدود بوده و به شکل گیری صف در مرز‌ها انجامیده است.

رستمی ادامه داد: عمر ناوگان ما بالای ۳۰ سال است و ایمنی جاده‌ها به این دلیل بسیار پایین آمده است. نوسازی ناوگان حمل و نقل باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود و می‌توان هزینه صرفه جویی شده را به عنوان تسهیلات در اختیار بخش خصوصی حمل و نقل قرار داد.

وی تصریح کرد: راننده‌ها به دلیل خویش فرما بودن جز مشاغل سخت نیستند و حقوق بازنشستگی آن‌ها حداقلی است

رستمی همچنین اظهار کرد: در چند سال آینده با کمبود راننده ماشین‌های سنگین رو به رو خواهیم شد در حالی که حمل و نقل در توسعه اقتصادی موثرترین است، اما این بخش در هیچ دولتی و حتی در برنامه هفتم توسعه دیده نشد.

وی ادامه داد: حماسه‌ای که بخش حمل و نقل در دوران شیوع کرونا آفرید را هیچ کس ندید. این بخش در آن روز‌ها در حمل کالا‌هایی اساسی به واحد‌های تولیدی بسیار موثری بود.

منبع : دیده بان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.