کد مطلب: ۸۹۶۴۹۲

بودجه قوه قضاییه در ۱۴۰۳ مشخص شد

بودجه قوه قضاییه در ۱۴۰۳ مشخص شد

​نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بودجه قوه قضاییه در سال ۱۴۰۳ را مشخص کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح شنبه، ۷ بهمن ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، با بندهای الحاقی (۱) و (۲) تبصره (۱۳) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

با پیشنهاد علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ عبارتی به انتهای جز ۲ بند الحاقی یک اضافه شد که صدا و سیما را نظارت پذیرتر می‌کند.

بر اساس بند الحاقی (۱) تبصره (۱۳) ماده واحده لایحه مذکور؛ دولت مکلف است:

۱- اعتبارات قوه قضائیه و سازمان‌های تابعه و وابسته را معادل نهصد و هشتاد هزار میلیارد (۹۸۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال در جداول مربوط بخش دوم بودجه تعیین و ارائه کند.

۲- اعتبارات سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران را معادل دویست و چهل هزار میلیارد (۲۴۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال در جداول بخش دوم بودجه ارائه نماید.

سازمان برنامه و بودجه مکلف است با همکاری دستگاه‌های مذکور اعتبار افزوده شده مازاد بر رشد سنواتی را بر اساس برنامه هفتم پیشرفت و سایر اسناد بالادستی به تفکیک برنامه، اعتبار مورد نیاز و شاخص‌های خروجی محور ارزیابی، نتایج اجرای برنامه‌های مذکور به همراه بودجه تفصیلی به مجلس شورای اسلامی ارائه کنند.

استفاده از اعتبارات افزوده شده صرفاً در قالب برنامه‌های مذکور مجاز بوده و دستگاه‌های مجری برنامه‌های موضوع این بند مکلفند هر ۳ ماه یکبار گزارش عملکردی خود را به کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ارائه کنند.

در بند الحاقی (۲) تبصره (۱۳) این لایحه آمده است: وزارت راه و شهرسازی مکلف است هر سه ماه یک‌بار گزارش عملکرد این بند را به کمیسیون‌های عمران، اجتماعی و فرهنگی مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

منبع : مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.