خبر مهم:

فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۲۶۱۲

۱۹.۹ میلیارد دلار برای واردات تامین شد/سهم ۱۰ میلیارد دلاری کالاهای بازرگانی

19.9 میلیارد دلار برای واردات تامین شد/سهم ۱۰ میلیارد دلاری کالاهای بازرگانی

طبق اعلام بانک مرکزی، از ابتدای سال تاکنون ۱۹ میلیارد و ۹۷۵ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده که سهم کالاهای بازرگانی و تجاری ۱۰ میلیارد و ۷۴۹ میلیون دلار است.

به گزارش تجارت‌نیوز، طبق اعلام بانک مرکزی، از ابتدای فروردین ماه سال جاری تا ۲۲ تیرماه، مبلغ ۱۹ میلیارد و ۹۷۵ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

براین اساس، برای کالاهای اساسی و دارو ۴ میلیارد و ۷۷۱ میلیون دلار، ‌برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ ۱۰ میلیارد و ۷۴۹ میلیون دلار و برای خدمات ۳۸۰  میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات ۴ میلیارد ۷۵ میلیون دلار تأمین ارز صورت گرفت.

تامین ارز

همچنین، برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۳ میلیارد و ۸۰۷ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۹۶۴ میلیون دلار و در مجموع ۴ میلیارد و ۷۷۱ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز با نرخ ۲۸۵۰۰ تومان با هدف حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی اقشار جامعه به کالاهای ضروری با قیمت ارزان‌تر پرداخت شد.

تامین ارز کالاهای اساسی و دارو

تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل یک میلیارد و ۴۰۷ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل یک میلیارد و ۵۷۴ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۹۲۱ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۷۸۴ میلیون دلار، و «منسوجات و پوشاک» معادل ۵۲۷ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۹۹۰، ۱۷۴، ۷۶۸، ۷۵۳ و ۳۵ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز ۲۲ تیرماه سال جاری دریافت کرده‌اند.  

تامین ارز صنایع

 

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.