کد مطلب: ۸۹۴۶۷۶

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

تحلیل تکنیکال سهام توریل دی ۱۴۰۲ / قطار قیمت توکاریل به کدام سو می‌رود؟

تحلیل تکنیکال سهام توریل دی 1402 / قطار قیمت توکاریل به کدام سو می‌رود؟

عبور قیمت «توریل» از خط روند نزولی هفت ماهه، چشم‌اندازی امیدوارکننده از مسیر حرکتی این نماد در ماه‌های آتی ترسیم می‌کند. آیا نواحی پرعرضه، اجازه صعود به قیمت سهام گروه توکاریل را می‌دهد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت توکاریل با نماد «توریل» در بازار دوم فرابورس قابل معامله است. سهام این شرکت با ارزش بازاری بالغ بر چهار هزار و 172 میلیارد تومان، در گروه حمل ونقل، انبارداری و ارتباطات قرار دارد.

آنالیز تابلو معاملات توریل نشان می‌دهد که رفتار قیمت این سهم با وقفه کوتاهی در جهت تحرکات مشکوک حقوقی‌های سهم صورت می‌پذیرد. از این رو هر زمان که حقوقی شروع به خرید‌های سنگین کرده است، کمی بعد سهم از سویینگ‌های کف ساخته شده در نمودار خود، بازدهی‌ خوبی نصیب سهامداران کرده است. بنابراین برای تشخیص دقیق شروع موج بعدی صعود، بررسی رفتار حقوقی‌های سهم اهمیت بالایی دارد.

تحلیل تکنیکال سهام توریل

قیمت سهام گروه توکاریل از روند صعودی کلیت بازار سهام که در آبان‌ماه سال 1401 آغاز شد، مستثنی نبود. شایان ذکر است استارت اولیه صعودی «توریل» کمی زودتر و در اواخر مهرماه سال گذشته زده شد. این رالی صعودی، قیمت سهام «توریل» را از کف 251 تومان به سقف 886 تومانی رساند. این جریان صعودی، با بازدهی 252 درصدی کام سهامداران شرکت توکاریل را شیرین کرد.

پس از آن، این بار همزمان با آغاز اصلاح نماگرهای سهامی در نیمه اردیبهشت امسال، روند اصلاحی نماد توریل نیز استارت خورد. اصلاح فرسایشی قیمت در طول 6 ماه، 45.29 درصد از ارتفاع قیمت در سقف اردیبهشت‌ماه را کاست. 

در دید نزدیک‌تر، از دومین هفته آبان‌ماه، قیمت با ثبت سقف و کف‌های بالاتر رفتاری صعودی از خود نشان داده است. رشد 30 درصدی قیمت، منجر به شکسته شدن خط روند نزولی شد که طی هفت ماه گذشته قیمت را از نفوذ به سطوح بالاتر منع کرده بود.

توکاریل

در حال حاضر قیمت با سطح پرعرضه‌ای در محدوده 610 تا 614 تومان مواجه شده است. در صورت عبور قیمت از این سطح، تارگت 759 تا 780 تومانی در رادار سهامداران توکاریل قرار می‌گیرد.

همچنین، خط داینامیک رسم شده برای رفتار صعودی توریل در دید مینوری، نشانگر حفظ قدرت خریداران است. مادامی که قیمت بالاتر از این خط داینامیک صعودی قرار دارد، جریان غالب در معاملات سهام توریل در دست خریداران است. 

در سوی مقابل، نفوذ قیمت به سطوح پایین‌تر از این خط روند صعودی و همچنین محدوده استاتیک ترسیم شده در قیمت‌ 537 تومان، می‌تواند حد زیان خریدارانی را که در سطوح فعلی به سهام توریل ورود کرده‌اند، فعال کند.

سلب مسئولیت: کلیه مطالب درج شده در این سایت جنبه تحقیقاتی، علمی و خبری دارد و برای فعالیت مستقیم در هیچ بازاری توصیه نمی‌شود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.