کد مطلب: ۸۹۷۴۰۷

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

تحلیل تکنیکال سهام «سشرق» بهمن ۱۴۰۲ / کفه سیمان شرق به سود خریداران سنگین می‌شود؟

تحلیل تکنیکال سهام «سشرق» بهمن ۱۴۰۲ / کفه سیمان شرق به سود خریداران سنگین می‌شود؟

تحلیل تکنیکال سهام سشرق حاکی از قرارگیری قیمت این نماد در یک کانال صعودی است. از سوی دیگر وجود برخی حمایت‌های استاتیک به سنگین شدن وزن خریداران کمک کرده است. با این وجود، آیا قیمت از سقف سال جاری خود عبور خواهد کرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت سیمان شرق با نماد «سشرق» در بازار اول بورس (تابلوی بورس) قابل معامله است. سهام این شرکت با ارزش بازاری بالغ بر سه هزار و 736 میلیارد تومان در گروه سیمان آهک و گچ قرار دارد.

آنالیز تابلوی معاملات «سشرق» نشان می‌دهد، رفتار قیمت این سهم با وقفه کوتاهی در جهت تحرکات مشکوک حقوقی‌های سهم صورت می‌پذیرد. از این رو هر زمانی که حقوقی شروع به خرید‌های سنگین کرده، کمی بعد، سهم از سویینگ‌های کف ساخته‌شده در نمودار خود، بازدهی‌ خوبی نصیب سهامداران کرده است. بنابراین برای تشخیص اعتبار موج صعودی، بررسی رفتار حقوقی‌های سهم اهمیت بالایی دارد.

تحلیل تکنیکال سهام سشرق

همزمان با ریزش نماگرهای سهامی در تابستان 99، قیمت نماد سشرق نیز وارد روندی نزولی شد که در نهایت 70 درصد از ارزش سیمان شرق از دست رفت. از ابتدای خرداد سال 1400 اما رالی قیمتی نماد سشرق استارت خورد.

سرانجام سهامداران سشرق موفق شدند پس از گذشت دو سال و 9 ماه شاهد عبور قیمت سهام شرکت سیمان شرق از سقف تاریخی خود در محدوده هزار و 26 تومان باشند. 

با کمک گرفتن از ابزار فیبوناچی اکستنشن که اهالی بازار سرمایه با عنوان فیبوناچی سه نقطه‌ای آن را می‌شناسند، ترازهای مقاومتی پیش روی سهامداران سشرق، پس از شکست سقف تاریخی را مشخص می‌کند.

سشرق

آنالیز تکنیکال قیمت در بعد هفتگی نشان می‌دهد پس از کشمکشی 9 ماهه، قیمت از تراز 100 درصدی فیبو اکستنشن عبور کرد و توانست تا حدی از این سطح فاصله گیرد. در جریان معاملات نیمه دوم دی‌ماه اما فروشندگان قیمت را تا نزدیکی محدوده هزار و 305 تومانی کاهش دادند. حال با تکمیل این پولبک، خریداران آماده خرید و انتظار برای رسیدن قیمت به تراز 161.8% فیبوناچی اکستنشن ترسیم شده هستند.

با نزدیک‌تر کردن فریم مدنظر برای بررسی حرکات احتمالی قیمت، حرکت کانالیزه در سال 1402 مشخص می‌شود. پس از طی شدن آخرین گام صعودی از رالی قبلی به شکل اسپایک، قیمت در یک کانال صعودی قرار گرفته است. 

خطوط پربرخورد این کانال صعودی، نشان از پذیرش فرکانس این ابزار توسط معامله‌گران و سهامداران «سشرق» دارد. در حال حاضر قیمت تابلو «سشرق» روی آستانه پایینی کانال قرار گرفته و ورود خریداران در جریان معاملات سه‌شنبه 3 بهمن مشهود بود. از سوی مقابل می‌توان چرخش قیمت و به پایان رسیدن روند اصلاحی که از دهم دی‌ماه در جریان معاملات «سشرق» آغاز شده بود را می‌توان با شکست خط روند نزولی ترسیم شده ارزیابی کرد.

سشرق سه

سهامداران و خریداران می‌توانند از شکست و تثبیت قیمت بالاتر از خط نزولی ترسیم شده به ‌عنوان تریگر خرید استفاده کنند. در این صورت حد ضرر سهامداران، خروج قیمت از کانال صعودی خود و تثبیت آن پایین‌تر از سطح هزار و 305 تومانی خواهد بود.

گفتنی‌ست صورت‌های مالی یک‌ماهه «سشرق» نیز در گزارشی تحت عنوان «جهش چشمگیر درآمد سیمان شرق در دی‌ماه» بررسی شده است.

سلب مسئولیت: کلیه مطالب درج شده در این سایت جنبه تحقیقاتی، علمی و خبری دارد و برای فعالیت مستقیم در هیچ بازاری توصیه نمی‌شود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.