کد مطلب: ۹۰۰۳۲۰

اجرای حاکمیت شرکتی در همه سطوح بازار سرمایه

اجرای حاکمیت شرکتی در همه سطوح بازار سرمایه

دبیرکل کانون کارگزاران گفت: حاکمیت‌ شرکتی باید به نحو گسترده‌ای در سطوح ناشران، نهادهای مالی و تمام شرکت‌هایی که به نوعی با بازار سرمایه در ارتباط هستند به اجرا درآید.

به گزارش تجارت‌نیوز، عظیم ثابت ، در رابطه با مزیت اجرای حاکمیت شرکتی و تاثیرگذاری آن بر بازار سرمایه، اظهار کرد: دستورالعمل حاکمیت شرکتی یکی از حلقه‌های مفقوده‌ای است که می‌بایست به آن توجه کرد و کانون کارگزاران به عنوان یک نهاد خود انتظام همکاری لازم را در راستای به اجرا درآمدن این مسئله با سازمان بورس و اوراق بهادار خواهد داشت.

وی افزود: حاکمیت شرکتی باید به نحو گسترده‌ای در سطوح ناشران، نهادهای مالی و تمام شرکت‌هایی که به نوعی با بازار سرمایه در ارتباط هستند به اجرا درآید زیرا اجرای این موضوع موجب شایسته گزینی و رعایت مقررات می‌شود.

توسعه بازار سرمایه

دبیر کل کانون کارگزاران تصریح کرد: توسعه بازار سرمایه و ارتقا فعالیت‌ها نیازمند توجه به فعالیت‌های عدالت محورانه، اصول مدیریت درست شرکت و متعادل‌سازی منافع همه ذینفعان است.

ثابت تصریح کرد: در دهه‌های قبل بحث حاکمیت شرکتی کمرنگ بود، در حال‌حاضر باید بر اساس الگوهای درست و حساب شده بحث اجرای اصول حاکمیت شرکتی را در کنار رقابت‌پذیری و سودآوری پیش بگیریم.

اهمیت تجدیدارزیابی دارایی‌ها

دبیر کل کانون کارگزاران در پایان در رابطه با تاثیر تجدید ارزیابی دارایی‌ها بر صورت‌های مالی شرکت‌ها، اظهار کرد: لازمه به‌روزرسانی صورت مالی شرکت‌ها تجدید ارزیابی دارایی‌ها است، اجرای درست این امر در کنار فضای تورمی حاکم در کشور موجب نزدیک‌تر شدن قیمت دارایی‌های غیر مستهلک نظیر زمین، ساختمان و ماشین‌آلات به نرخ‌های واقعی خود می‌شود.

منبع : سنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.