فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۷۹۲۰

محدودیت در دامنه نوسان بورس طی هفته آینده ادامه می یابد

محدودیت در دامنه نوسان بورس طی هفته آینده ادامه می یابد

رضا عیوضلو از محدودیت دامنه نوسان معاملات سهام و حق تقدم در دامنه مثبت و منفی یک درصد و معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی نیز در دامنه مثبت و منفی دو درصد، در هفته پیش رو خبر داد.

به گزارش تجارت نیوز،

رضا عیوضلو، معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، اعلام کرد: با توجه تداوم شرایط حاکم بر بازار سرمایه، در هفته گذشته و ریسک های سیستماتیک موثر بر آن، ضمن انجام بررسی‌های تکمیلی و پس از دریافت نظر بورس‌ها، مقرر شد محدودیت دامنه نوسان معاملات سهام و حق تقدم در هفته پیش رو نیز مشابه هفته گذشته، در دامنه مثبت و منفی یک درصد و معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی نیز در دامنه مثبت و منفی دو درصد برقرار باشد.

او تاکید کرد: این تصمیمات به منظور کنترل و کاهش هیجانات کاذب موثر بر بازار اتخاذ شده و در خصوص تدوام آن در هفته های بعدی نیز پیوسته شرایط بازار رصد و در صورت لزوم تصمیمات تکمیلی اتخاذ و اعلام خواهد شد.

پیش از این، از یک‌شنبه هفته گذشته در پی بروز هیجانات ناشی از برخی تحولات سیاسی و منطقه‌ای، سازمان بورس و اوراق بهادار برای کنترل این هیجانات و حفظ منافع سهامداران، دامنه نوسان قیمت سهام را به مثبت و منفی یک درصد کاهش داده بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.