کد مطلب: ۸۹۱۸۲۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

طرح سرمایه‌گذاری ارس رونمایی شد

طرح سرمایه‌گذاری ارس رونمایی شد

شرکت کارگزاری بیمه دال با همکاری بیمه باران و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از طرح سرمایه‌گذاری ارس رونمایی کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، به مناسبت هفته بیمه در مراسمی با حضور مدیران بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، گروه توسعه و سرمایه‌گذاری انتخاب و بیمه باران از طرح سرمایه‌گذای ارس که با همکاری بیمه باران و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران طراحی شده رونمایی شد.

این طرح در واقع نوعی طرح پس‌انداز و سرمایه‌گذاری پنج‌ساله و دارای چهار بسته سرمایه‌گذاری اصلی ۵٠، ١٠٠، ١۵٠ و ٢٠٠ میلیون تومانی است و متقاضیان طرح می‌توانند برای بهره‌مندی از هر کدام از این بسته‌ها ثبت‌نام کنند، که بعد از ثبت‌نام، یک وام قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد به اندازه مبلغ بسته درخواستی به متقاضی اعطا می‌شود. پس از پرداخت کامل اقساط وام، متقاضی با انتخاب یکی از طرح‌های مستمری ماهانه ثابت یا افزایشی می‌تواند از پرداخت مستمری ماهانه بهرمند شود یا بنا به درخواست متقاضی ١.٧۵ برابر وام به شکل نقدی به ثبت‌نام‌کنندگان پرداخت می‌شود. همچنین در طول پرداخت وام معادل سرمایه‌گذاری، امکان عودت وجه در ازای خرید از فروشگاه‌های طرف قرارداد با طرح ارس در طول پنج سال وجود دارد.

ضرورت سرمایه‌گذاری برای آینده

در ابتدای این مراسم حسین عبده‌ تبریزی، اقتصاد دان در توضیح ضرورت سرمایه‌گذاری در ایران برای روزهای بازنشستگی عنوان کرد: پیش‌تر، سن کار ما بین ٢۵ تا ٣۵ بود. از حدود سال ۱۳۹۷ این آمار به ٣۵ تا ۴۵ سال تغییر کرده و نشان‌دهنده پیری شاغلان همگام با پیری جمعیت است.

عبده‌ تبریزی با بیان اینکه نرخ امید به زندگی در کشور در حال افزایش است، گفت: نرخ امید به زندگی از حدود سال‌های ١٣۳٠ در حال افزایش است و به حدود ٧۵ سال رسیده اما سن بازنشستگی تغییری نکرده است.

او در ادامه بیان کرد: با توجه به این شرایط به نظر می‌رسد رفتن به سمت صندوق‌های بازنشستگی لایحه دوم و بیمه‌های پس‌اندازی به نوعی به ضرورت تبدیل شده است.

IMG_20231202_173934_878

در ادامه مراسم رونمایی طرح ارس، علیرضا هادی، مدیرعامل بیمه باران گفت: امیدوارم این طرح قدمی برای هموطنان‌مان برای دورانی باشد که به درآمدهای بیشتری نیاز دارند.

وی گفت: مستمری توسط دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفته است. حقوق بازنشستگی که توسط صندوق‌های پایه تامین می‌شود پاسخگوی هزینه زندگی افراد در آینده نیست. در حال حاضر هم می‌بینیم صندوق‌های بازنشستگی تکمیلی در حال شکل‌گیری هستند و شرکت‌های بیمه با توجه به تجربه‌ای که در این حوزه دارند می‌توانند بسیار کمک‌کننده باشند.

هادی، مدیرعامل بیمه باران گفت: بیمه باران به دلیل ماهیت سهامداران و موسسان که از فعالان حرفه‌ای بازار سرمایه هستند از ابتدای فعالیت تمرکز خود را بر بیمه‌ زندگی با ماهیت سرمایه‌گذاری و تامین مالی آینده قرار داده است.

IMG_20231202_173928_777

لزوم همکاری بانک مهر ایران در طرح ارس

در ادامه این مراسم رضا قرائی‌پور، معاون مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: بیش‌ از ١۵ میلیون مشتری از خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استفاده می‌کنند، و ماموریت بانک شمولیت مالی از طریق عقد قرض‌الحسنه است. وی گفت: بعد از استقرار دولت سیزدهم منابع بانک بیش از سه برابر شده؛ چراکه ما معتقدیم مردم باید در فضای قرض‌الحسنه تامین مالی شوند.

قرائی‌پور گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اعطای یک وام قرض‌الحسنه بستری را فراهم می‌کند تا متقاضیان طرح ارس با پرداخت اقساط آن و سرمایه‌گذاری اندوخته خود در طرح ارس در پایان دوره پنج‌ساله از مبلغ خرید یا مدل‌های مستمری ارس بهره‌مند شوند.

IMG_20231202_173926_598

طرح ارس چیست؟

با ثبت‌نام در طرح ارس، یک وام قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد به اندازه مبلغ بسته درخواستی به متقاضی اعطا می‌شود. پس از پرداخت کامل اقساط به انتخاب فرد طرح‌های ثابت و افزایشی مستمری آغاز می‌شود و یا ١.٧۵ برابر وام به صورت نقدی به ثبت‌نام‌کنندگان پرداخت می‌شود.

  • بسته ۵٠ میلیون تومانی
  • بازخرید: ٨٧.۵ میلیون تومان
  • اقساط ماهانه: ٩٣٣ هزار تومان

 

  • بسته ١٠٠ میلیون تومانی
  • بازخرید طرح: ١٧۵ میلیون تومان
  • اقساط ماهانه: ١ میلیون و ٨۶۶ هزار تومان

 

  • بسته ١۵٠ میلیون تومانی
  • بازخرید طرح: ٢۶٢ میلیون تومان
  • اقساط ماهانه:٢ میلیون و ٨٠٠ هزار تومان

 

  • بسته ٢٠٠ میلیون تومانی
  • بازخرید طرح: ٣۵٠ میلیون تومان
  • اقساط ماهانه: ماهانه ٣ میلیون و ٧٣٣ هزار تومان

از دیگر مزیت‌های این طرح، امکان خرید از فروشگاه‌های معتبر طرف قرارداد با این طرح از جمله فروشگاه‌های انتخاب من در سراسر کشور است.

مشارکت‌کنندگان در این طرح می‌توانند به پشتوانه سرمایه‌گذاری انجام شده، از این فروشگاه‌ها خرید انجام دهند. قیمت محصولات در این فروشگاه‌ها بر اساس قیمت مصوب بوده و خریداران علاوه بر دریافت تضمین اصالت کالا، این محصولات را با قیمت پایین‌تر خریداری می‌کنند.

بازه سرمایه‌گذاری پنج ساله، نحوه‌ی سرمایه‌گذاری (واریز وجوه طی ۵ سال) و میزان بازگشت سرمایه مطلوب، پوشش تورم، وام قرض‌الحسنه، استفاده از بیمه عمر، بدون پیش‌پرداخت، بدون ضامن، چک و سفته از  ویژگی‌های مهم این طرح است.

طرح سرمایه‌گذاری ارس، تلاش می‌کند راهکاری خلاقانه برای پس‌انداز و سرمایه‌گذاری خانواده‌های ایرانی با توجه به وضعیت اقتصادی کشور ارائه نماید.

 

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.