کد مطلب: ۸۹۰۹۳۱

ضرورت حمایت از بازار سرمایه در برنامه هفتم

ضرورت حمایت از بازار سرمایه در برنامه هفتم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به حضور اکثر مردم در بازار سرمایه ضرورت رونق این بازار و حمایت از آن بیش از پیش از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی در برنامه هفتم توسعه و مهمتر از آن در بودجه ۱۴۰۳ احساس می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، علی رضایی بر حمایت مجلس و دولت از سهامداران حقیقی در بازار سرمایه تاکید کرد و گفت: با توجه به حضور اکثر مردم در بازار سرمایه ضرورت رونق بازار و حمایت از آن بیش از پیش از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی در برنامه هفتم توسعه و مهمتر از آن در بودجه ۱۴۰۳ احساس می‌شود.

نماینده مردم کرمانشاه اظهار داشت: هرچند برخی اتفاقات گذشته که تا حدودی اعتماد سهامداران را نسبت به بازار کمرنگ کرد، اما مجلس تمام تلاش خود را برای حمایت از حقوق سهامداران خرد و حقیقی و در راستای اصلاح برخی قوانین انجام داد تا اعتماد از دست رفته بازگردد.

رضایی افزود: برخی مسائل اقتصادی تاثیر بسیار زیادی بر روند معاملات بازار سرمایه می‌گذارد که ضرورت دارد دولت نسبت به برخی تصمیم‌گیری‌ها حساس بوده و به حوزه بازار سرمایه بیش از دیگر حوزه‌ها توجه کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه مردم برای ورود به بازار نیازمند ورود غیر مستقیم و اگاهانه هستند تا همانند سال‌های گذشته دچار ضرر و زیان نشوند، گفت: اعضای کمیسیون اقتصادی، دولتمردان و همچنین بانک مرکزی باید تلاش خود را برای حمایت از بازار داشته و سیاست‌های حامی سرمایه‌گذاری و تولید را در راس برنامه‌های خود قرار دهند.

وی اقدام اساسی دولت را برای تک نرخی شدن ارز مهم دانست و تاکید کرد: شفافیت در اقتصاد، حذف رانت و فساد از اصلی‌ترین تاثیرات مثبت تک نرخی شدن ارز است.

منبع : سنانیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.