کد مطلب: ۸۹۵۹۲۶

حمایت ویژه مجلس از بازار سرمایه و سهامداران در لایحه بودجه ۱۴۰۳

حمایت ویژه مجلس از بازار سرمایه و سهامداران در لایحه بودجه ۱۴۰۳

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: در لایحه بودجه ۱۴۰۳، بر حمایت از بازار سرمایه و همچنین منافع سهامداران به صورت ویژه تاکید شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، علیرضا شهبازی در رابطه با موضوع اجرای دستورالعمل حاکمیت شرکتی، اظهار داشت: در لایحه بودجه ۱۴۰۳ به دنبال حمایت از شرکت‌ها و صنایع بزرگ کشور هستیم چرا که مجلس از گذشته تاکنون به دنبال شفافیت در بازارهای مالی به خصوص بازار سرمایه بوده است.

شفافیت صورت‌های مالی

وی افزود: با اجرای برخی دستورالعمل‌ها از جمله دستورالعمل حاکمیت شرکتی و حمایت دولت و مجلس از آنها، می‌توان شاهد شفافیت بیشتر صورت‌های مالی شرکت‌ها و همچنین ایجاد تعادل بین منافع ذینفعان بود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد: اجرای حاکمیت شرکتی ضمن حمایت از منافع سرمایه‌گذاران، افزایش شفافیت و مهم‌تر از همه، افشای اطلاعات درست را به دنبال دارد.

هدایت منابع به سمت بازار سرمایه

شهبازی در ادامه گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۳، بر حمایت از بازار سرمایه و همچنین منافع سهامداران بسیار تاکید شده است.

این نماینده مجلس با بیان این که دولت و مجلس در راستای حمایت از بازار و همچنین رفع مشکلات و تنگناهای آن تلاش‌های بسیار کرده است، گفت: با توجه به نامگذاری امسال تحت عنوان جهش تولید و مهار تورم، در صورتی که از بازار سرمایه و شرکت‌های بورسی حمایت کنیم به طور قطع منابع به سمت بازار و شرکت‌های بورسی سوق داده شده و رشد و رونق تولید را به دنبال دارد.

منبع : سنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.