فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۵۹۵۳

پشت پرده تاخیر ۴ شرکت در پرداخت سود سهام عدالت؛ پای بدهی دولت در میان است؟

پشت پرده تاخیر ۴ شرکت در پرداخت سود سهام عدالت؛ پای بدهی دولت در میان است؟

شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکردند،‌ می‌گویند این موضوع به دلیل بدهی دولت همانند وزارت نیرو و نفت بوده است.

به گزارش تجارت نیوز،

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس از تأخیر در پرداخت سود سهام عدالت توسط ۴ شرکت خبر داد. این شرکت‌ها، شامل نفت بندر عباس، فجر انرژی خلیج فارس، گروه مپنا و نفت ستاره خلیج فارس، تا پایان خرداد ماه موظف به واریز سود سهامداران بودند اما تاکنون این امر انجام نشده است. جمعاً ۵.۵ هزار میلیارد تومان از سود سهام عدالت در حساب‌های این شرکت‌ها باقی مانده است. اگرچه شرکت‌ها دلایل مختلفی برای این تأخیر مطرح کرده‌اند، اما سازمان بورس این دلایل را نپذیرفته و گزارش تخلف برای آن‌ها تهیه شده است.

ادامه تأخیر در پرداخت سود سهام عدالت

سرویس بورس : مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس اعلام کرد که چهار شرکت بزرگ از جمله نفت بندر عباس، فجر انرژی خلیج فارس، گروه مپنا و نفت ستاره خلیج فارس، تاکنون سود سهام عدالت را واریز نکرده‌اند. این شرکت‌ها می‌بایست تا پایان خرداد ماه اقدام به واریز سود سهامداران می‌کردند، اما با گذشت یک ماه از این مهلت، هنوز این تعهد انجام نشده است.

مبلغ سود باقی‌مانده در حساب‌ها

به گزارش سازمان بورس، در حال حاضر ۵.۵ هزار میلیارد تومان سودسهام عدالت در حساب‌های این شرکت‌ها باقی مانده است. از این مبلغ، ۲ هزار میلیارد تومان متعلق به پالایشگاه بندر عباس، ۳ هزار میلیارد تومان به صنایع پتروشیمی خلیج فارس و حدود ۵۵۰ میلیارد تومان به گروه مپنا اختصاص دارد.

دلایل شرکت‌ها برای عدم پرداخت سودسهام عدالت

با وجود اینکه شرکت‌ها دلایلی همچون بدهی وزارت نفت به پالایشگاه بندر عباس و بدهی وزارت نیرو به مپنا را برای عدم واریز سود عنوان کرده‌اند، اما این دلایل از سوی سازمان بورس پذیرفته نشده است. بر این اساس، گزارش تخلفاتی برای این شرکت‌ها تهیه و رای نهایی نیز صادر شده است.

منبع : جهان صنعت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.