فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۳۰۳۹۹

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ / چراغ سبز بانک مرکزی به تالار شیشه‌ای

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه 31 مرداد 1403 / چراغ سبز بانک مرکزی به تالار شیشه‌ای

جریان معاملات بورس به واسطه حواشی ضریب اهرمی صندوق‌های اهرمی، شرایط نامساعدی را تجربه کرد. با این وجود، اخباری که از موافقت بانک مرکزی با واریز نقدینگی به صندوق توسعه بازار سرمایه مخابره می‌شود، می‌تواند ورق بازار سرمایه را هرچند به طور موقت برگرداند.

به گزارش تجارت نیوز،

در پایان معاملات روز سه‌‌شنبه، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت 0.27 درصدی، معادل پنج هزار و 488 واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و 32 هزار واحدی قرار گرفت. 

افت ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌‌‌‌‌‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن با کاهش 0.14 درصدی (معادل 906 واحد) تا پله 638 هزار و 679 واحدی تنزل یافت.

معاملات بورس تهران در آینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی را در روز سه‌‌شنبه، دو هزار و 72 میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات سه‌شنبه را نیز چهار میلیارد و 700 میلیون برگه سهم نشان می‌دهد.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز حکایت از خروج سرمایه آنها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه حقیقی در پایان معاملات روز سه‌‌شنبه بورس، خبر از خروج 207 میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام و حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه 31 مرداد 1403

پس از چهارشنبه هفته گذشته، بازار سهام با وعده‌های حمایتی، برگشت اندکی را تجربه کرد. جریان معاملات روز سه‌شنبه به واسطه سنتیمنت منفی که حواشی صندوق‌های اهرمی برای سهامداران به وجود آورد، منفی شد و شاخص‌های بورسی عقب‌نشینی کردند. 

همچنین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران خبر داد که به دنبال درخواست‌ بانک ملت از بانک مرکزی، برای تزریق پول به صندوق توسعه بازار سرمایه، با هدف حمایت از بورس، در نهایت بانک مرکزی با درخواست بانک ملت موافقت و مجوز واریز نقدینگی به این صندوق را صادر کرد.

در صورت عملی شدن تزریق 10 هزار میلیارد تومان به صندوق توسعه می‌توان انتظار داشت چرخشی که نماگرهای تالار شیشه‌ای از چهارشنبه گذشته تجربه کردند، تداوم داشته باشد. این موضوع می‌تواند منجر به تغییر موضع فروشندگان سهام در جریان معاملات روز سه‌شنبه شود. از همین رو در راستای پیش بینی بورس فردا می‌توان انتظار سبز شدن قامت شاخص کل و شاخص هم‌وزن را داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.