فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۰۹۲۶

نقره، تنوع‌ بخش سبد سرمایه‌ گذاران

نقره، تنوع‌ بخش سبد سرمایه‌ گذاران

در شرایطی که بورس کالای ایران از ایجاد زنجیره ابزارهای مالی و مشتقه شمش نقره در این بازار خبر داده، یک کارشناس بازار سرمایه، ضمن بررسی این اقدام اعلام کرد: افزایش تنوع ابزارها در بورس کالا باعث ایجاد بازاری کارا در چارچوب اقتصاد ایران می‌شود، اگر این عوامل به خوبی اجرا شوند، نقره می‌تواند در بورس کالا همانند طلا عمل کرده و با استقبال تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران مواجه شود.

به گزارش تجارت نیوز،

مونا حاج علی اصغر  گفت: ایجاد بازار معاملات گواهی سپرده شمش نقره و محصولات مالی مرتبط مانند قراردادهای آتی، اختیار معامله و صندوق‌های کالایی بر پایه نقره در بورس کالا می‌تواند مزایای زیادی را برای تولیدکنندگان نقره و سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشد.

او افزایش شفافیت در قیمت را به عنوان نخستین مزیت آغاز به‌کار بازار معاملات گواهی سپرده شمش نقره برای تولیدکنندگان معرفی کرد و گفت: معاملات در بورس کالا علاوه بر اینکه باعث افزایش شفافیت در قیمت‌ها می‌شود، کمک می‌کند تا تولیدکنندگان از امکان فروش نقره با قیمت منصفانه‌تر برخوردار باشند.

کاهش هزینه بازاریابی

حاج علی اصغر با بیان این‌که ایجاد بازار معاملات گواهی سپرده شمش نقره، زمینه‌ساز دسترسی به بازاری گسترده‌تر است، افزود: تولیدکنندگان به کمک بستر بورس کالا می‌توانند محصولات خود را به طیف گسترده‌تری از خریداران و سرمایه‌گذاران معرفی کنند و از افزایش تقاضا و حجم معاملات بهره‌مند شوند.

این کارشناس بازار سرمایه کاهش هزینه‌های بازاریابی را دیگر مزیت ایجاد بازار معاملات گواهی سپرده شمش نقره اعلام کرد و گفت: به کمک انجام معاملات در بورس کالا، نیاز به واسطه‌ها و هزینه‌های مرتبط با فروش و بازاریابی کاهش می‌یابد.

ایجاد تنوع در سبد سرمایه‌گذاری

او در ادامه ایجاد تنوع در سبد سرمایه‌گذاری، محافظت در برابر تورم و دسترسی به ابزارهای مالی جدید را نتیجه ایجاد بازار معاملات گواهی سپرده شمش نقره و محصولات مالی برای سرمایه‌گذاران دانست و گفت: نقره به عنوان یک دارایی جدید می‌تواند کمک کننده در تنوع‌بخشی در سبد سرمایه‌گذاری و کاهش ریسک کلی سرمایه‌گذاری باشد.

حاج علی اصغر ادامه داد: نقره، مشابه طلا، به عنوان یک دارایی حفاظتی در برابر تورم عمل می‌کند و می‌تواند حافظ ارزش سرمایه‌گذاری در زمان‌ ناپایداری اقتصادی باشد.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: سرمایه‌گذاران با ورود به معاملات آتی، اختیار معامله و صندوق‌های کالایی نقره می‌توانند از ابزارهای مختلف برای مدیریت ریسک و بهره‌برداری از نوسانات قیمت استفاده کنند.

جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در بازار نقره

او در ادامه به جذابیت نقره برای سرمایه‌گذاران تاکید کرد و گفت: نقره می‌تواند برای سرمایه‌گذاران جذاب باشد، زیرا این فلز علاوه بر نقش ذخیره ارزش، دارای کاربردهای گسترده‌ای در صنایع الکترونیک، انرژی‌های تجدیدپذیر و پزشکی است و این تقاضای صنعتی باعث می‌شود تا نقره به عنوان یک دارایی پویا با پتانسیل رشد بالا به کار گرفته شود.

ابزارهای مکمل

او ادامه داد: لازم است تا سایر عوامل موثر مانند پوشش نرم افزاری، سامانه معاملات، کارگزاری و غیره در خصوص اوراق مبتنی بر نقره مشخص شود که به نظر می رسد به زودی اعلام می شود.

به گفته او، لازم است مشخص شود صندوق‌های طلای فعلی Multi NAV خواهند بود و NAV صندوق برای دارایی نقره به صورت جداگانه از سایر نمادها نیز محاسبه می شود یا در پرتفوی صندوق فعلی امکان خرید اوراق مبتنی بر نقره اضافه شده و NAV صندوق همچنان به صورت واحد محاسبه می شود.

منبع : سنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.