کد مطلب: ۸۹۱۱۹۶

ناتو خواستار ایجاد منطقه "نظامی شنگن" شد

ناتو خواستار ایجاد منطقه "نظامی شنگن"  شد

رئیس لجستیک اروپایی ناتو از کشورهای اروپایی خواسته تا یک منطقه "نظامی شنگن" ایجاد کنند تا امکان جابه‌جایی سریع نیروها، تجهیزات و مهمات در صورت جنگ با روسیه فراهم شود.

به گزارش تجا‌رت‌نیوز،  ژنرال "الکساندر سولفرانک"، رئیس امور لجستیکی اروپایی ناتو در مصاحبه‌ای با رویترز گفت: ما داریم زمان را از دست می‌دهیم. کاری که در زمان صلح انجام نمی‌دهیم، در صورت وقوع بحران یا جنگ، آماده نخواهد بود.

وی که مسئول فرماندهی پشتیبانی و توانمندسازی مشترک ناتو مستقر در آلمان است، تحرکات سربازان و تجهیزات این ائتلاف نظامی را در سراسر اروپا هماهنگ می‌کند.

سولفرانک همچنین توضیح داد، با اینکه این فرماندهی در سال ۲۰۲۱ برای تسهیل آمادگی‌ها برای یک جنگ احتمالی با روسیه تاسیس شد، کار آن هنوز به دلیل مقررات در سطح ملی ناامید کننده است.

وی افزود، جابه‌جایی مهمات در سراسر مرزهای اروپا اغلب به مجوزهای ویژه نیاز دارد، در حالیکه حمل و نقل بزرگ نیروها یا تجهیزات ممکن است به اطلاع قبلی نیاز داشته باشد.

سولفرانک همچنین با اشاره به توافقنامه‌ای که امکان سفر رایگان بین اکثر کشورهای اتحادیه اروپا را فراهم می‌کند، پیشنهاد کرد، کشورهای اروپایی باید یک منطقه "شنگن نظامی" را برای رفع این مشکلات ایجاد کنند.

این مقام نظامی اروپایی نخستین کسی نیست که به مسائل لجستیکی و بروکراتیک در اروپا اشاره کرده است؛ پیشتر نیز "بن هاگز"، فرماندهی پیشین نیروهای آمریکایی در اروپا به رویترز گفته بود: ما ظرفیت کافی حمل و نقل یا زیرساخت‌های کافی نداریم تا نیروهای ناتو را قادر سازد که در سراسر اروپا حرکت سریع داشته باشند.

وی استدلال کرده بود که کشورهای مختلف خطوط ریلی متفاوتی دارند و اپراتور ریلی آلمان فقط ظرفیت تحمل یک و نیم تیپ زرهی یا به عبارتی ۴۰۰۰ سرباز، ۹۰ تانک و ۱۵۰ خودروی زرهی را در هر مسیر دارد.

رویترز گزارش داده که حرکت از طریق جاده موانع مختلفی را به همراه دارد و اشاره کرد که گروهی از تانک‌های فرانسوی که سال گذشته میلادی برای تمرین از طریق آلمان به رومانی می‌رفتند، متوقف شدند؛ چون وزن آنها بیشتر از مقررات ترافیکی جاده‌ای آلمان بود.

ناتو در حال حاضر ۱۰ هزار سرباز در هشت گروه جنگی مستقر در سراسر شرق اروپا دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.