کد مطلب: ۸۹۱۱۹۷

ترکیه چه زمانی عضویت سوئد در ناتو را تایید می‌کند؟

ترکیه چه زمانی عضویت سوئد در ناتو را تایید می‌کند؟

منابع مطلع گزارش کردند، ترکیه به ناتو اطلاع داده که تایید درخواست الحاق سوئد تا هفته آینده، زمانیکه وزرای خارجه این ائتلاف نظامی در نشستی شرکت خواهند کرد، نهایی نخواهد شد.

به گزارش تجا‌رت‌نیوز،  به نوشته روزنامه دیلی صباح، اخیرا کمیسیون امور خارجی پارلمان ترکیه رای‌گیری برای عضویت سوئد در ناتو را با هدف گفت‌وگوهای بیشتر در این مورد به تاخیر انداخت.

یکی از منابع مطلع اعلام کرد، کمیسیون مذکور قرار است بررسی این مساله را بار دیگر در روزهای سه شنبه یا چهارشنبه هفته آتی از سر بگیرد.

وزرای خارجی کشورهای عضو ناتو قرار است در همین روزها با یکدیگر دیدار کنند و برخی در این ائتلاف نظامی می‌گویند که امیدوارند این نشست با بررسی مساله الحاق سوئد به ناتو همراه باشد.

سوئد و فنلاند درخواست عضویت در ناتو را در مه سال گذشته میلادی و در پی حمله روسیه به اوکراین در فوریه همان سال مطرح کردند؛ فنلاند اکنون عضو این ائتلاف نظامی است اما درخواست سوئد هنوز مورد تایید قرار نگرفته است.

لایحه تایید عضویت سوئد در ناتو باید مورد تصویب کمیسیون امور خارجه پارلمان ترکیه قرار گیرد پیش از آنکه در صحن عمومی پارلمان این کشور به رای گذاشته شود. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه نیز این لایحه را باید امضا کند.

 

منبع : ايسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.