کد مطلب: ۹۰۲۳۵۰

نتانیاهو: متعهدیم همه اسرا را بازگردانیم

نتانیاهو: متعهدیم همه اسرا را  بازگردانیم

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو با نماینده‌های خانواده‌های اسرای این رژیم در غزه دیدار کرده و گفته است که کابینه او متعهد به بازگرداندن همه اسرا است.

به گزارش تجارت‌نیوز، از خبرگزاری شهاب فلسطین، دفتر نتانیاهو در بیانیه‌ای اعلام کرد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی با نماینده‌های خانواده‌های اسرا دیدار و تأکید کرده که کابینه او به بازگرداندن تمامی اسرا متعهد است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شده است که حماس هنوز بر خواسته‌های غیرمنطقی خود در مذاکرات مبادله اسرا اصرار دارد.

پیش تر جنبش حماس در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که دیدگاه خود درباره مذاکرات آتش‌بس را به طرف‌های میانجیگر ارائه کرده است.

حماس اعلام کرد: در چارچوب پیگیری مذاکرات آتش بس از طریق برادران ما در مصر و قطر، برای توقف تجاوز نظامی به مردم غزه و کمک رسانی و بازگشت آوارگان به غزه و خروج نیروهای اشغالگر از این باریکه، جنبش دیدگاه جامع خود را که مبتنی بر این اصول و مبانی است و برای توافق ضروری است، به میانجیگران ارائه کرد.

جنبش حماس افزوده است که این دیدگاه شامل مبادله اسرا نیز می‌شود و جنبش به حقوق و دغدغه‌های مردم فلسطین پایبند است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع : ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.