فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۱۷۲۴۱

نتانیاهو کابینه جنگی را منحل کرد

نتانیاهو کابینه جنگی را منحل کرد

رسانه‌های رژیم اسرائیل گزارش دادند که نخست وزیر این رژیم وزرای کابینه جنگی خود را در جریان انحلال این کابینه قرار داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز،  شبکه «کان» رژیم اسرائیل امروز دوشنبه نوشت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم به وزیران کابینه جنگی خود اطلاع داده است که کابینه جنگی را منحل کرده است.

کابینه جنگی یا شورای جنگ، بعد از عملیات بی‌سابقه مقاومت فلسطین در غزه علیه سرزمین‌های اشغالی 1948 در تاریخ 15 مهر ماه سال گذشته، به منظور پیشبرد جنگ علیه نوار غزه و آزادی اسرای صهیونیست در اختیار حماس تشکیل شد و متشکل از حزب حاکم و اپوزیسیون بوده و غیر از کابینه اصلی به رهبری حزب لیکود و احزاب راست افراطی است.

با این حال، اختلاف نظر بر سر نحوه مدیریت جنگ به ویژه بین جناح حاکم به رهبری نتانیاهو و حزب لیکود و جناح مخالف به رهبری «بنی گانتس»، رئیس ائتلاف «بلوک دولت»، که پیش از جنگ نیز وجود داشت، باعث شد که این کابینه راه به جایی نبرد و گانتس هفته پیش از این کابینه جدا شد. او بعد از استعفا، در بین مخالفان نتانیاهو حاضر و خواستار استعفای نتانیاهو از قدرت شد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت در این ارتباط اعلام کرد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر در جلسه کابینه سیاسی و امنیتی  اسرائیل اعلام کرد ، کابینه (شورای) اداره کننده جنگ را بعد از خروج بنی گانتس و گادی آیزنکوت از آن، منحل کرده است.

به نوشته این رسانه عبری زبان، این اقدام در پی اصرار ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی و «بتزلائل اسموتریچ»، وزیر دارایی برای پیوستن به این کابینه صورت گرفته است. ارزیابی‌های آحارونوت نشان می‌دهند که نتانیاهو همچنان جلسات محدودی را با بقیه اعضای کابینه جنگ با هدف مشاوره انجام خواهد داد.

انتظار می‌رود در صورت پیوستن دو وزیر نام برده شده به کابینه جنگی جدید، مواضع و سیاست‌های رژیم اسرائیل در قضیه جنگ، تبادل اسرا، کمک رسانی به غزه و جنگ در شمال فلسطین تشدیدتر شود.

منبع : تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.