فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۲۹۳۳۳

علت استعفای نخست وزیر ژاپن ؛ تورم بود!

علت استعفای نخست وزیر ژاپن ؛ تورم بود!

کیشیدا در اعلام استعفای خود بر اهمیت اعتماد عمومی در سیاست تأکید و تعهد خود به اصلاحات سیاسی را ابراز کرد.

به گزارش تجارت نیوز،

فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر ژاپن، روز چهارشنبه اعلام کرد ماه دیگر استعفا می‌دهد. او دلیل این تصمیم خود را «نارضایتی عمومی از دولت» اعلام کرد. این تصمیم پس از سه سال حضور وی در قدرت گرفته شد که طی آن دولت او با رسوایی‌ها و چالش‌های اقتصادی، به‌ویژه افزایش هزینه‌های زندگی مواجه بود.

به گزارش «رویترز»، محبوبیت کیشیدا از ابتدای دوران نخست‌وزیری وی به دلیل افشاگری‌ها درباره ارتباطات «حزب لیبرال دموکرات» حاکم به رهبری او با سازمان مذهبی جنجالی «کلیسای وحدت» کاهش یافت.

علاوه بر این، فاش شدن وجود یک صندوق مخفی مرتبط با رویدادهای جمع‌آوری کمک مالی حزب، اعتبار کیشیدا را بیشتر زیر سوال برد. این مشکلات، همراه با عدم تطابق افزایش دستمزدها با تورم، اعتماد عمومی به او را تضعیف کرد.

کیشیدا در اعلام استعفای خود بر اهمیت اعتماد عمومی در سیاست تأکید و تعهد خود به اصلاحات سیاسی را ابراز کرد. حزب لیبرال دموکرات در سپتامبر 2024 انتخابات برگزار خواهد کرد تا رهبر جدیدی انتخاب کند، و رهبر جدید حزب نقش نخست‌وزیر را نیز بر عهده خواهد گرفت.

جانشین کیشیدا وظیفه دارد تا اعتماد عمومی به حزب را بازگرداند، به مسائل اقتصادی رسیدگی کند، و صحنه پیچیده ژئوپلیتیکی ژاپن، از جمله افزایش تنش‌ها با چین و احتمالات تغییر در سیاست خارجی آمریکا تحت ریاست جمهوری احتمالی دوم ترامپ را مدیریت کند.

کیشیدا در دوران نخست‌وزیری خود از استراتژی‌های اقتصادی پیشین فاصله گرفت و بر افزایش درآمد خانوارها به‌جای اتکا به سود شرکت‌ها تمرکز کرد. او ژاپن را در دوران همه‌گیری کرونا رهبری کرد، و کازو اوئدا را به عنوان رئیس بانک مرکزی ژاپن منصوب کرد تا از سیاست‌های پولی رادیکال سلف خود فاصله بگیرد.

به گفته رویترز، علاوه بر این، کیشیدا بر بزرگترین تقویت نظامی ژاپن از زمان جنگ جهانی دوم نظارت کرد، با منافع آمریکا هماهنگ شد، و روابط توکیو را با کره جنوبی برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی بهبود بخشید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.