فونیکس - هدر اخبار
کد مطلب: ۹۴۲۲۳۳

بورل: خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه و لبنان هستیم

بورل: خواستار برقراری آتش‌بس فوری در غزه و لبنان هستیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنان خود در نشست مشترک کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و اروپا بدون محکوم کردن جنایت های رژیم صهیونیستی گفت: خواستار آتش‌بس فوری در غزه و لبنان هستیم.

به گزارش تجارت نیوز،

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنان خود در نشست مشترک کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا (که آن را در رسانه خود در ایکس منتشر کرد)، بدون محکوم کردن ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین و لبنان، خواستار آتش بس فوری در غزه و لبنان شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنان خود گفت: نشست امروز ما تاییدی بر این موضوع است که اولویت مشترک ما آتش‌بس فوری و پایدار، دسترسی کامل کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان در غزه است.

«جوزف بورل» در خصوص لبنان خواستار برقراری آتش‌بس فوری و اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد شد و در ادامه تصریح کرد: ما همچنین حملات به یونیفل را قاطعانه محکوم می‌کنیم.

سران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس دیروز چهارشنبه در نشستی مشترک با سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل گردهم آمدند تا به اصطلاح در نشستی به منظور جلوگیری از «گسترش دامنه درگیری ها» در منطقه شرکت کنند.

اتحادیه اروپا با ۲۷ کشور عضو خود مدعی است تلاش می‌کند تا همکاری‌های خود را با شورای همکاری خلیج فارس که شامل بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات است، برای بحث و بررسی پیرامون درگیری‌ها در غرب آسیا و اوکراین تقویت کند!

ریاست نشست دیروز به طور مشترک برعهده «چارلز میشل» رئیس شورای اتحادیه اروپا و امیر قطر بود.

منبع : مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.