خبر مهم:

کد مطلب: ۸۹۸۴۷۱

عوارض صادرات محصولات خام و نیمه خام اصلاح شد

عوارض صادرات محصولات خام و نیمه خام اصلاح شد

وزیر صمت از اصلاح عوارض صادرات محصولات خام و نیمه خام زنجیره فولاد و تعیین معیارهای جدید برای تخصیص ارز در وزارت صمت خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز،  عباس علی آبادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در محل پارک علم و فناوری پردیس در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت تغییر عوارض صادرات محصولات خام و نیمه خام زنجیره فولاد گفت: عوارض وضع شده بر صادرات محصولات خام و نیمه خام زنجیره فولاد اصلاح شد و عوارض به همان درصدی کاهش یافت که مورد درخواست صادرکنندگان این محصولات بود. این امر در جلسه پیشین هیات وزیران تصویب شد.

وی در پاسخ سوالات دیگر اصحاب رسانه تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر حمایت از شرکت های دانش بنیان تاکید دارد این حمایت صورت های مختلف دارد از جمله اینکه با آنها رقابت نکنیم و شرایط را برای رشد آنها تسهیل کنیم تا در بازارهای جهانی حضور پیدا کنند.

علی آبادی ادامه داد: ما بخش های دولتی را به سمت و سوهایی می بریم که شرکت های خصوصی به آن سمت و سو حرکت نمی کنند و حتی اگر در نقاطی شرکت های دولتی ورود کرده باشند با استقبال شرکت های خصوصی برای ورود به این عرصه ها دولت عرصه را به آنها واگذار می کند. اگر موردی مغایر این گفته رویت شود و به وزارت صمت اطلاع داده شود حتما برخورد می شود

وزیر صمت در ادامه از تغییرات پیش رو در مورد روند تخصیص ارز گفت و اظهار کرد: سیستم ارزیابی وزارت صمت در مورد تخصیص ارز بر مبنای مواردی تعیین شده است یکی از آنها فروش است با این حال ممکن است شرکت های دانش بنیان بر مبنای فروش نتوانند با شرکت های دیگر رقابت کنند .

وی افزود: به هرحال در سال آینده تخصیص ارز به شرکت ها براساس معیارهای جدید صورت می گیرد و بر مبنای آن معیارها رتبه بندی می شوند.

منبع : ایلنل

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.