کد مطلب: ۹۰۴۵۱۴

اخراج ۶۰۰ کارمند اپل پس از شکست پروژه خودروی برقی

اخراج ۶۰۰ کارمند اپل پس از شکست پروژه خودروی برقی

به نظر می‌رسد پس از توقف توسعه خودروی برقی و نمایشگر انحصاری برای اپل واچ، اپل تصمیم به تعدیل نیرو گرفته است.

 

به گزارش تجارت‌نیوز، اپل در این هفته با ارسال اطلاعیه‌ای به ایالت کالیفرنیا، برنامه‌های خود برای اخراج دائمی بیش از ۶۰۰ کارمند را تأیید کرد. این تعدیل نیرو پس از توقف پروژه خودروی برقی اپل و همچنین لغو پروژه تولید نمایشگر اختصاصی microLED برای اپل واچ صورت می‌گیرد.

طبق قانون کالیفرنیا، کارفرمایان باید ۶۰ روز پیش از اخراج دسته‌جمعی کارمندان، چنین موضوعی را به کارمندان و همچنین نمایندگان ایالتی اطلاع دهند.

تعدیل نیروی اپل به‌خاطر لغو پروژه‌ها

طبق لیست منتشرشده، کارمندان اخراجی اپل در ساختمان‌های مختلفی در کالیفرنیا حضور دارند که نزدیک به مقر اصلی این شرکت است. طبق شایعات، تعدادی از این ساختمان‌ها میزبان کارمندان فعال درزمینه توسعه خودروی اپل بودند. بنابراین بخشی از تعدیل نیروی اخیر به‌دلیل توقف پروژه خودروی برقی کوپرتینویی‌ها صورت می‌گیرد.

طبق گزارش‌ها، اپل در ماه گذشته میلادی تصمیم به توقف توسعه خودروی برقی خود گرفت. نزدیک به ۲۰۰۰ کارمند روی این پروژه کار می‌کردند. پس از توقف این پروژه، اپل تعدای از کارمندان را به بخش‌های دیگری منتقل کرد و حالا تعدادی از آن‌ها اخراج می‌شوند.

طبق گزارشی که دیروز منتشر شد، بخشی از این کارمندان مشغول کار روی پروژه ربات خانگی هوشمند می‌شوند؛ پروژه‌ای که مهندسان سخت‌افزار، بخش هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی اپل روی این نظارت می‌کنند.

در کنار پروژه خودروی برقی، اپل اخیراً به تلاش‌ها برای توسعه نمایشگر microLED اختصاصی برای اپل واچ هم پایان داد. بنابراین بخشی از کارمندان اخراج‌شده مربوط به همین پروژه هستند.

منبع : دیجیاتو

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.